Debiut skuterów marki Askoll w Polsce: ekologia w dobrym stylu
Z początkiem sezonu 2018 na polskim rynku jednośladów debiutuje włoska marka Askoll, wprowadzając do sprzedaży trzy skutery elektryczne. Po sukcesach rynkowych we Włoszech i we Francji, to kolejny krok w ekspansji tego producenta w Europie. – Cieszymy się, że będziemy częścią tego sukcesu – podkreśla importer na Polskę, firma Velomotors.
W ofercie firmy znajdują się dwa modele z homologacją motorowerową, osiągające 45 km/h: podstawowy jednomiejscowy eS1, o maks. mocy 1,5 kW, pozwalający przejechać 50 km na jednym ładowaniu oraz dwumiejscowy eS2, o maks. mocy 3 kW i zasięgu rzędu 80 km.
Dla bardziej wymagających użytkowników, firma Askoll przygotowała model eS3, dwumiejscowy, osiągający prędkość 70 km/h, o maks. mocy 3 kW i zasięgu niemal 100 km. Zbliżony osiągami do jednośladów o pojemności 100 ccm, z pewnością sprawdzi się na dłuższe dojazdy i krótkie wypady za miasto. Należy jednak pamiętać, że aby jeździć nim zgodnie z przepisami, trzeba mieć uprawnienia kategorii A1 (bądź prawo jazdy kat. B powyżej 3 lat).
Wszystkie skutery marki Askoll mają możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Power. Pierwszy z nich pozwala na uzyskanie maksymalnego zasięgu, a ostatni przydatny będzie do jazdy na obszarach podmiejskich lub do pokonywania wzniesień. Miejskie prędkości skutery osiągają w okamgnieniu i w dodatku robią to niemal bezgłośnie.
Energię do silnika elektrycznego dostarczają akumulatory, w zależności od modelu, bazujące na ogniwach firmy Samsung lub Panasonic. Zostały one umieszczone pod siedzeniem i mają format zgrabnych walizek. Dzięki temu, baterie można łatwo wyciągnąć i przenieść w dogodne miejsce do ładowania. Można je ładować ze zwykłego, domowego gniazdka.
Importer podkreśla, że skutery marki Askoll zostały od podstaw skonstruowane jako pojazdy elektryczne, a nie jako przeróbki skuterów spalinowych, dzięki czemu m.in. uzyskano niską masę własną, wynoszącą mniej niż 80 kg. Komfortowa pozycja za kierownicą i łatwość manewrowania to zasługa specjalistów, którzy przez wiele lat projektowali skutery dla innych włoskich marek. Każdy z modeli ma 16-calowe koła, dzięki czemu skuterem bez problemu pokonuje się wszelkie nierówności i miejskie przeszkody.
Ceny skuterów, w zależności od modelu, mieszczą się w przedziale 11–17 tys. zł brutto. To wprawdzie niemało, lecz biorąc pod uwagę fakt, że proces produkcyjny w całości odbywa się w fabrykach firmy we Włoszech, co jest gwarancją wysokiej jakości wykonania i montażu, może to być interesująca propozycja dla tych, którzy do tej pory rozglądali się za innymi europejskimi skuterami.
Importer skuterów firmy Askoll w Polsce nie zdradza na razie zbyt wielu szczegółów odnośnie planów sprzedaży. – To dla nas ogromne wyzwanie. Stawiamy pierwsze kroki w tej branży i będziemy sprzedawać nowy produkt, ale nieśmiało liczymy, że skutery marki Askoll przyjmą się też w Polsce. Na pewno znajdą się użytkownicy, dla których bardziej niż cena zakupu, liczy się styl, jakość i ekologia. Tym bardziej, że koszt eksploatacji skutera wynosi zaledwie ok. 1 zł/100 km – dodaje Maciej Białożyt, wspólnik Velomotors.
Skutery marki Askoll będzie można zobaczyć na targach Poznań Motor Show już w kwietniu tego roku, a wkrótce także u dealerów w największych polskich miastach. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie importera www.velomotors.pl oraz producenta www.askollelectric.com.
Źródło: Informacja prasowa Velomotors