Dunlop SportSmart TT – nawet o 2,6 sekundy szybsza od konkurentów

Dunlop
10.4.2018

Po wprowadzeniu na rynek produktu SportSmart TT, Dunlop przeprowadził szeroko zakrojone testy porównawcze z oponami innych marek klasy hypersport. Wykorzystując motocykle o pojemności 600 cm3 i 1000 cm3, przeprowadzono „ślepą próbę’’ na wymagającym, francuskim torze Mireval.

Nawet o 2,6 sekundy szybciej na motocyklach 1000 cm3

Najpierw, korzystając z motocykla Yamaha R1 wyposażonego w ogumienie w rozmiarze 120/70ZR17 na przodzie i 190/55ZR17 na tyle, produkt Dunlopa porównano z trzema najważniejszymi konkurentami na falującym torze o długości 3,3 km.

Średni czas okrążenia opon konkurentów wyniósł 1 m 24,44 s. Natomiast na oponie Dunlop SportSmart TT ustanowiono nowy rekord: 1 m 22,85 s.  

SportSmart TT była nie tylko szybsza średnio o 1,5 sekundy niż średnia konkurentów, lecz także aż o 2,6 sekundy szybsza na okrążeniu niż jedna z najważniejszych konkurujących opon.

Prawie 2 sekundy przewagi na motocyklach 600 cm3

Podobną przewagę zanotowano na lżejszym modelu Yamaha R6. Opona Dunlop była aż o 1,9 sekundy szybsza niż jeden z konkurujących produktów oraz o 1,2 sekundy szybsza niż średnia okrążenia wszystkich konkurentów. Do testu wykorzystano opony w rozmiarze 120/70ZR17 z przodu i 180/55ZR17 z tyłu.

Co ważne, imponujące czasy okrążeń uzyskano bez kompromisu w zakresie prowadzenia, poczucia pewności motocyklisty i reaktywności motocykla. Jeden z doświadczonych motocyklistów testowych stwierdził, że SportSmart TT prowadzi się jak „opona klasy Moto2 przeznaczona na drogi”, dodając, że przyczepność była trwała i nie zanikała. Taka ocena nie dziwi, gdy wziąć pod uwagę fakt, że produkty Dunlopa wybrano w 2010 roku jako Oficjalne Opony Mistrzostw Świata FIM Moto2 i od tego momentu marka stale rozwija mieszanki oraz konstrukcje dla najbardziej wymagających kategorii wyścigów.

Dla wiodących dyscyplin, takich jak Moto2 i Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIM Endurance, Dunlop opracował nowy sportowy polimer o wysokiej przyczepności i trwałości. Zastosowano go również w nowej oponie SportSmart TT jako część mieszanki MultiTread i jeden z kluczowych źródeł stabilności, na którą zwracali uwagę motocykliści testowi.

Mireval – świątynia prędkości

Testowy Tor Wysokich Prędkości Mireval jest jednym z najbardziej wymagających torów do prowadzenia testów opon. Zlokalizowany na wzgórzach w pobliżu Montpellier, charakteryzuje się szeregiem bardzo szybkich zjazdów, podczas których ogumienie musi dać motocykliście poczucie pewności. Tor ma również odcinki ostrego hamowania, które wymagają stabilności opony przedniej. Powrót na linię startu jest bardziej techniczny, tutaj liczy się precyzja i trakcja. Za sprawą swojej charakterystyki, Mireval jest preferowanym torem rozwojowym dla opon hypersport marki Dunlop.

Źródło: Informacja prasowa Dunlop

O Autorze

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę