Dunlop TrailSmart Max – nowy gracz na rynku opon motocyklowych
Segment opon trail (turystyczno-terenowych) jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi rynku motocyklowego. Dynamiczny wzrost zawdzięcza m.in. rosnącej popularności mocniejszych maszyn, które są chętnie wybierane przez motocyklistów poszukujących przygód. Z myślą o ich użytkownikach opracowano nowy model TrailSmart Max, który w najważniejszych rozmiarach zastępuje wielokrotnie nagradzaną oponę Dunlop TrailSmart.
Najnowszy typ produktu łączy w sobie cieszącą się dużym uznaniem ekspertów czasopism przyczepność poprzedniego modelu z ulepszeniami w zakresie prowadzenia i trwałości, tworząc idealny wybór dla motocyklistów planujących długie podróże.
Dunlop Europe wprowadził oponę TrailSmart w 2015 roku. Była to jedyna opona, której eksperci magazynu MotoMag przyznali maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w kategorii prowadzenia na mokrej i suchej nawierzchni. Inżynierowie marki na tym jednak nie poprzestali. Potrzeba projektowania ogumienia zdolnego sprostać wymaganiom nowych motocykli w tym segmencie, połączona z dążeniem Dunlopa do rozwijania innowacyjnych technologii w dziedzinie prowadzenia i przebiegów, dały początek nowej oponie – TrailSmart Max.
Wykorzystane technologie
Lepsze zachowanie i właściwości ogumienia to zasługa kilku innowacyjnych rozwiązań. Warstwy opony TrailSmart Max zawierają sztuczny jedwab, który zapewnia bardziej precyzyjne kierowanie. Unikalny skład mieszanki w połączeniu z bezszwową konstrukcją JLB, z której słynie marka Dunlop, przekłada się na krótszy czas rozgrzewania opony i bardziej progresywne zachowanie w szerokim zakresie temperatur i warunków.
Z kolei wzmocniona konstrukcja i nowy profil przedniej opony gwarantują jej większą trwałość, co potwierdziły też testy wewnętrzne. Nowa przednia opona w rozmiarze 120/70R19 była o 64% trwalsza niż poprzedniczka*, to dowód wysokiej wytrzymałości opon Dunlop, z której słyną też inne produkty marki, jak np. RoadSmart III i SportSmart2 Max, w pozostałych segmentach.
Na uwagę zasługują też unikalne właściwości tylnego ogumienia. Jego konstrukcja bazuje na technologii Dunlop MT, czyli zróżnicowanych mieszanek bieżnika. Zoptymalizowano je by zapewnić długie przebiegi (o 15% dłuższe niż w poprzednim modelu1) przy jednoczesnej poprawie zachowania w zakrętach, co jest szczególnie istotne przy nowoczesnych motocyklach turystycznych enduro o dużej mocy.
TrailSmart Max wyróżnia się też niestandardową rzeźbą bieżnika z rowkami krzyżowymi, nazwaną xGT (Cross Groove Tread). Ten wyjątkowy element konstrukcji powstaje na bazie mieszanki bogatej w krzemionkę. Dzięki niej nowy produkt uzyskuje pięciogwiazdkowe osiągi na mokrych nawierzchniach.
Andy Marfleet, menedżer marketingu opon motocyklowych Dunlop w Europie, powiedział, że TrailSmart Max reprezentuje najwyższy poziom w swoim segmencie rynku. – TrailSmart była oponą pięciogwiazdkową, ale uznaliśmy, że możemy ją nieco zmodyfikować wykorzystując nowe technologie, sprawdzone w innych segmentach. Zdołaliśmy utrzymać wiodące w segmencie właściwości prowadzenia na mokrej i suchej nawierzchni, przy jednoczesnym znacznym wydłużeniu przebiegów. Nasza filozofia wyrażona w haśle „trwalsza na dłużej” – sprawdzona w oponie RoadSmart III – to przede wszystkim dbałość o niezmienność osiągów przez cały okres eksploatacji opony. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej konstrukcji z warstwami sztucznego jedwabiu, nowej mieszance bieżnika MultiTread opony tylnej oraz wyróżniającemu się wzorowi bieżnika XT, opona TrailSmart Max zapewnia bezkompromisowe osiągi. Jesteśmy przekonani, że produkt sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających motocyklistów, wyruszających w dłuższe podróże turystyczno-terenowe – dodał.
TrailSmart Max jest dostępna w rozmiarach pasujących do najnowszych modeli motocykli w tym segmencie, na przykład do chłodzonej cieczą wersji BMW R 1200 GS (120/70 R19 i 170/60 R17), jak i motocykli chłodzonych powietrzem (110/80 R19 i 150/70 R17).
Co więcej, z myślą o użytkownikach popularnego w segmencie turystycznym enduro modelu Honda Africa Twin, Dunlop zoptymalizował też opony 90/90-21 i 150/70 R18.
– Pojawienie się ekscytujących nowych modeli w segmencie turystycznym enduro pozwoliło nam dopasować najnowszą oponę TrailSmart Max do specyficznych wymagań tych motocykli – dodał Marfleet.
* W testach wewnętrznych w porównaniu z TrailSmart. Rozmiar opony przedniej 120/70R19, tylnej 170/60R17.
Źródło: Goodyear