Dunlop ujawnia tajemnice SportSmart Mk3 – nowej opony klasy hypersport

Dunlop
8.1.2019

Po miesiącach badań i rozwoju, Dunlop zdradza pierwsze szczegóły techniczne najnowszej opony klasy hypersport – SportSmart Mk3. Zaprojektowano ją z myślą o szerokiej grupie motocykli sportowych – w tym dla supermotocykli – w rozwijającym się segmencie „hyper-naked”.

SportSmart Mk3 jest piątą nową oponą brytyjskiej marki w tej klasie, wprowadzoną na rynek w ciągu zaledwie dwóch lat.

Czy motocykliści są gotowi złamać istniejące zasady?

Dunlop SportSmart Mk3 powstała na przekór istniejącym konwenansom. Zaprojektowano ją, by zaspokajała potrzeby zawodników, którzy poszukują maksimum wrażeń drogowych, niezależnie od warunków. Po tym debiucie brytyjski producent może pochwalić się najbardziej dynamiczną i kompleksową ofertą dla motocykli sportowych.

Oferta hypersport marki Dunlop obejmuje teraz opony:

  • dla zawodowych motocyklistów  –  D213 GP Pro – wprowadzona latem 2017 r.,
  • dla doświadczonych motocyklistów torowych – GP Racer D212 – wprowadzona w styczniu 2017 r.,
  • dla motocyklistów poszukujących osiągów – SportSmart2 Max – wprowadzona w marcu 2017 r.,
  • dla doświadczonych motocyklistów torowych, a także do jazdy drogowej – SportSmart TT – wprowadzona w marcu 2018 r.,
  • dla motocyklistów drogowych, okazjonalnie jeżdżących na torze – SportSmart Mk3 – w sprzedaży od stycznia 2019 r.

Technologia ma znaczenie

SportSmart Mk3 posiada zupełnie nową mieszankę. Opracowano ją, by dać motocyklistom poczucie pewności w trudniejszych warunkach. Dzięki czemu opona szybciej się rozgrzewa, co stanowi istotny krok naprzód pod względem ogólnej przyczepności, w porównaniu z poprzednim modelem. Unikalne właściwości mieszanki gumowej to zasługa połączenia dwóch technologii – Dunlop „Hi Silica” i „Fine Carbon”, wspartych nową żywicą zapewniającą przyczepność. Dodatkowym atutem ogumienia jest wyróżniający się wzór bieżnika, który poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni, a także osiągi na suchej nawierzchni oraz wydłuża przebiegi.

Pełna prezentacja rozwiązań technologicznych, zastosowanych w produkcie odbędzie się wraz z jego oficjalną premierą w 2019 roku. Niemniej, już teraz inżynierowie Dunlop przyznają, że wewnętrzne testy wykazały istotne ulepszenia, w tym poprawę przyczepności na mokrej nawierzchni nawet o 20%, w porównaniu z oponą SportSmart2 Max.

– Nasza odważna misja burzenia starych zasad oznaczała porzucenie kompromisów i  stworzenie opony, która doskonale radzi sobie w każdych warunkach. SportSmart Mk3 zapewnia motocyklistom klasy hypersport najlepsze doświadczenia z jazdy drogowej. Jesteśmy dumni z tego produktu i z niecierpliwością czekamy na reakcję klientów – powiedział Luca Davide Andreoni, menedżer marketingu Motorcycle Europe.

Dunlop SportSmart Mk3 będzie dostępna w pięciu rozmiarach na tył i jednym na przód.

Dunlop jest jednym z wiodących producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Marka jest partnerem technicznym zespołów Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing  i GMT94 Yamaha w wyścigach Endurance, zespołów Kawasaki i Team HRC w wyścigach MXGP oraz oficjalnym dostawcą opon dla Mistrzostw Świata FIM w wyścigach klasy Moto2 i Moto3, oraz odnoszącą największe sukcesy marką oponiarską w wyścigach Isle of Man TT. Idąc za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje motocyklistom dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko dzięki najnowszym technologiom oponiarskim. Opony Dunlop montowane są jako standardowe wyposażenie w takich markach, jak Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Piaggio, Suzuki, Triumph i Yamaha. Więcej informacji na Dunlop można znaleźć na stronie www.dunlop.eu Twiterze @DunlopMoto.oraz na Instagramie @dunlopmotopolska.

Źródło: Biuro Prasowe Goodyear

O Autorze

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę