Dunlop uzupełnia zwycięską linię GP Racer D212

Goodyear
10.4.2019

Dunlop wprowadza nowe specyfikacje opon Endurance do cieszącej się powodzeniem serii GP Racer D212. Nowe warianty są przeznaczone dla motocyklistów startujących w imprezach torowych, którzy wymagają od opon zarówno wysokiej trwałości, jak i konsekwentnie wysokich osiągów.

Istniejąca linia GP Racer D212 odnosiła sukcesy wyścigowe już od chwili debiutu. Dostępna w wersji typu slick i drogowej, zwyciężała na najwyższym krajowym poziomie w serii Supersport, w tym w Mistrzostwach Francji w klasie Superbike. Teraz, wykorzystując doświadczenia z Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM (EWC), Dunlop wprowadza do linii GP Racer D212 nową, długodystansową specyfikację Endurance „E”.

Dmitri Talboom, Dunlop Motorcycle Europe Product Manager, wyjaśnia dlaczego przyszedł czas na nową opcję Endurance. – Rynek opon torowych podzielił się na wyraźnie zróżnicowane segmenty. Wielu motocyklistów, poważnie podchodzących do amatorskich wyścigów torowych, w pełni przygotowuje swoje motocykle do startów. Wybierają oni profesjonalne opony wyścigowe, takie jak Dunlop KR typu slick, jak również D213 GP Pro, które zwyciężały podczas rywalizacji Isle of Man TT. Motocykliści startujący w wyścigach amatorskich i uczestniczący w imprezach torowych chwalą łatwą w użytkowaniu oponę GP Racer D212, która jest mnie wrażliwa na zmiany dokonywane w motocyklu. Uzupełniając linię GP Racer D212 o model długodystansowy, oferujemy opony dla każdego motocyklisty torowego – powiedział Dmitri Talboom.

Dunlop jest firmą, która odniosła najwięcej sukcesów w historii wyścigów EWC. – Długodystansowe wyścigi dały nam ogromne doświadczenie i wiedzę o mieszankach, które zapewniają trwałość i niezmienność osiągów. Wyciągnęliśmy wnioski z wyścigów Bol d’Or oraz 24-godzinnego na torze Le Mans i wykorzystaliśmy je przy projektowaniu trwałej opony, dedykowanej dla imprez torowych i wyścigów klubowych – powiedział Dmitri Talboom.

Unowocześniony model Endurance (E) jest dostępny w  rozmiarach 190/55R17 i 200/55R17 na tył, zarówno w wersji z bieżnikiem dopuszczonym do ruchu drogowego, jak i bez bieżnika.

Zmieniona konfiguracja mieszanki bieżnika Multi-Tread w wersji „E” oferuje wyższą trwałość, a jednocześnie zachowuje rewolucyjny system NTEC, który umożliwia regulację ciśnienia dla optymalnych osiągów  na torze.
Dunlop jest jednym z wiodących producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Idąc za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje motocyklistom dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko dzięki najnowszym technologiom oponiarskim. Opony Dunlop montowane są jako standardowe wyposażenie w takich markach, jak Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Piaggio, Suzuki, Triumph i Yamaha.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 64 000 osób i wytwarza swoje wyroby w 47 zakładach w 21 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

Źródło: Biuro Prasowe Goodyear

O Autorze

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę