Dunlop wprowadza na rynek Geomax Enduro EN91
Po zwycięstwie Coltona Haakera w Mistrzostwach Świata SuperEnduro na oponach Geomax, brytyjska marka ogłosiła szczegóły techniczne najnowszej generacji ogumienia enduro. Dunlop Geomax Enduro EN91 bazuje na wiedzy zdobytej w mistrzowskich rywalizacjach, aby zapewnić niewiarygodnie wszechstronne osiągi szerokiej rzeszy motocyklistów terenowych.
Wyścigi enduro charakteryzują się długodystansowymi próbami czasowymi. Na trasie można spotkać wiele różnych rodzajów nawierzchni, więc wszechstronność opon ma kluczowe znaczenie dla sukcesu. Geomax EN91 łączy ogromne doświadczenie firmy Dunlop, tworząc pakiet, który oferuje najwyższy poziom wydajności i trwałości, zarówno w przypadku długodystansowych przejażdżek rekreacyjnych, jak i profesjonalnych zawodów. EN91 jest dopuszczony do ruchu drogowego.
Innowacyjny wzór bieżnika, nowa mieszanka i konstrukcja bieżnika
Zastępując sprawdzony model Dunlop Geomax Enduro D909, EN91 wyróżnia się nowym wzorem bieżnika zaprojektowanym w celu optymalizacji trakcji na piasku i w błocie. Przednia opona posiada specjalny wzór barku, który zapewnia zwinniejsze prowadzenie, zmniejszając zmęczenie motocyklisty. Klocki w kształcie sześciokąta, które mają dodatkowe krawędzie, zapewniają większą przyczepność pod różnymi kątami.
Tylna opona wykorzystuje technologię Tilt Crown Block, która została opracowana dla większej przyczepności w trudnym terenie, takim jak skały. Klocki ustawione pod kątem zwiększają wgryzanie się w grunt, poprawiają stabilność kierunkową i zwiększają trakcję, zmuszając odłamki skał i zanieczyszczenia do gromadzenia się wokół środka klocków koronowych.
W przypadku prób na duże odległości liczy się trwałość. Dunlop opracował nową mieszankę o zwiększonej odporności na ścinanie. Co ważne, osiągnięta trwałość nie odbywa się kosztem wydajności. Dzięki zastosowaniu wysokowydajnej mieszanki o zwycięskim rodowodzie wyścigowym, inżynierowie Dunlop znacząco poprawili właściwości odbicia opony. Pomaga to zmaksymalizować przyczepność na skalistym terenie. Częścią konstrukcji jest system kontroli naprężenia osnowy Dunlop. Poprawia on zachowanie podczas wstrząsów i zwiększa reaktywność odczuwaną przez motocyklistę.
Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop w Europie, stwierdził – Mieliśmy już informacje zwrotne od najlepszych zawodników i zespołów, że EN91 zapewnia im lepsze osiągi w bardzo szerokim zakresie terenu. Dowodzi to, że nasz cel, jakim jest zwiększenie wszechstronności opony, został osiągnięty. Od miękkiego błota po twarde skały, EN91 sprawdza się wszędzie.
Dunlop Geomax Enduro EN91 uzupełnia Geomax Enduro Soft D907F, która została zaprojektowana z myślą o najbardziej miękkich warunkach, takich jak piasek i błoto. EN91 będzie dostępny na europejskim rynku od października, w rozmiarach 90/90-21 na przód i 120/90-18 oraz 140/80-18 na tył.
Źródło: Dunlop