Euro 5 dla pojazdów jednośladowych

Raven Media – Maciej Blum
17.3.2020

Rok 2020 jest kluczowym rokiem dla rynku motocyklowego w Europie, w związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2020 r. nowej normy emisji spalin Euro 5 dla pojazdów jednośladowych.

Nowe pojazdy spełniają surowe normy emisji spalin, posiadają nowoczesne rozwiązania w konstrukcji silnika i technologii oczyszczania spalin. Euro 5 opiera się na zaostrzonych limitach CO,HC, NOX i wprowadza nowy limit cząstek stałych PM. Wymagania normy Euro 5 muszą być osiągnięte w nowym cyklu jazdy Word Motorcycle Test Cycle (WMTC), który został zaprojektowany tak, aby odzwierciedlać typowe warunki jazdy. MWCT to system cykli jazdy używany do pomiaru zużycia paliwa i emisji. Zmiany nie kończą się na zaostrzeniu limitów emisji. Pojazd jednośladowy musi spełniać normy Euro 5 przez cały okres eksploatacji wskutek czego nowe pojazdy zostały wyposażone w system diagnostyki pokładowej OBD (On-Board Diagnostic). System ten umożliwia w czasie bieżącym samoczynne diagnozowanie i samo korygowanie, tak aby zapewnić utrzymanie kontroli emisji. Działanie OBD opiera się na monitorowaniu wszelkich awarii obwodów elektrycznych, elektronicznych układach kontroli emisji, katalizatorów, wykrywania przerw zapłonu i pogorszenia działania czujnika tlenu. Ponadto norma Euro 5 definiuje sposób sprawdzania i mierzenia dopuszczalnej głośności nowych pojazdów jednośladowych.

 

EURO 1

EURO 2

EURO 3

EURO 4

EURO 5

CO (g/km)

13,0

5,5

2,0

1,14

1,00

HC (g/km)

3

1,0

0,3

0,17

0,1

NOX (g/km)

0,3

0,3

0,15

0,09

0,06

PM (g/km)

-

 

 

-

0,0045

SHED test

-

 

 

tak

 

Diagnostyka pokładowa

-

 

 

tak OBD1

tak OBD2

Trwałość

-

 

 

20 000 km

dożywotnia

Odpowiadając na dynamiczne zmiany w wymaganiach stawianych przez światowe organizację dbające o środowisko, rynek środków smarnych poszukuje innowacyjnych rozwiązań, aby produkty spełniły swoją rolę w układach napędowych i jednocześnie były bezpieczne dla środowiska. Zaawansowane i nowoczesne układy smarowania gwarantują doskonałą ochronę silnika, sprzęgła, przekładni, a także spełniają nowe wymagania odnośnie emisji spalin. Dodatkowo nowe formuły olejów dedykowane do najnowocześniejszych pojazdów jednośladowych spełniających normę Euro 5 zapewniają ochronę katalizatorów i wpływają na zużycie paliwa, ekonomikę jazdy a przy tym na ekologię.

Dzięki zastosowaniu odpowiednio dobranych, wyselekcjonowanych dodatków uszlachetniających mających mniejszą zawartości fosforu, nowoczesny o niższe klasie lepkości SAE olej silnikowy zapewnia optymalną czystość dla silnika o większej mocy oraz zwiększoną ochronę przed zużyciem oleju silnikowego oraz silnika nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacji. Zapewnia maksymalną ochronę wszystkich narażonych na zużycie elementów mechanicznych. Ważne jest by przed wymianą oleju sprawdzić zalecenia producenta dotyczące lepkości i jakości oleju, a także okres wymiany, jaki został wyznaczony dla konkretnego modelu motocykla.

O Autorze

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę