Rynek Motocyklowy
Reklama
Reklama

Najnowszy model Suzuki KATANA debiutuje podczas targów motoryzacyjnych INTERMOT

Suzuki
10.10.2018
Reklama
Reklama

Na październikowych targach motocyklowych w Kolonii Suzuki zaprezentowało najnowszy model w gamie motocykli street. Suzuki Katana to nowoczesne wcielenie legendarnego modelu GSX1100S Katana, który w roku 1981 skradł serca wielu motocyklistów z całego świata.

Wykuty do perfekcji i wypolerowany do ostatecznego lśnienia. Stworzony, aby zapewnić maksymalną kontrolę i optymalną wydajność. Zaprojektowany w najdrobniejszych detalach, aby wznieść przyjemność z jazdy na nowy poziom. Suzuki KATANA to nowe wcielenie legendy. Od ostrych linii i krawędzi podkreślających smukłość nadwozia po przyjazny dla kierowców silnik o mocy 150 KM, każdy detal Suzuki KATANA akcentuje to charakterystyczne piękno.

Japoński miecz Katana jest urzekająco piękny i pociągający, gdy się nim włada. Ta legendarna broń, będąca uosobieniem doskonałego rzemiosła, łączy wyrafinowaną japońską estetykę i czyste piękno z precyzją wykonania. Motocykl KATANA symbolizuje bezkompromisowe zaangażowanie Suzuki w kunszt rzemieślniczy.

Cały projekt obfituje w charakterystyczne detale. Reflektory LED i przednie światła LED podkreślają ostre linie osłony, która pokrywa specjalnie zaprojektowany panel przyrządów. Eleganckie dwukolorowe siedzenie jest wygodne, a pas biegnący przez nie zapewnia pasażerom bezpieczny chwyt. Tylne światło ma wyrazisty wzór, a tylna osłona koła wyprowadzona z wahacza uzupełnia czysty, kompaktowy i ostry wygląd tylnej części motocykla. Dopełnieniem całości jest czarny tłumik wydechu KATANY. Pionowo ułożone nad sobą reflektory świateł drogowych i mijania tworzą charakterystyczną "twarz" maszyny.

Sercem potężnej mocy KATANY jest niestandardowa, ze względu na długi skok tłoka, wersja legendarnego, rzędowego, czterocylindrowego silnika 999 cm3 z wtryskiem paliwa, który sprawdził się po raz pierwszy w modelu GSX-R1000 z lat 2005-2008. Szeroki zakres momentu obrotowego łączy się z nową regulacją przepustnicy, która zapewnia płynną dostawę mocy. Wykorzystanie tej mocy na drodze w kontrolowany i skuteczny sposób możliwe jest dzięki zastosowaniu sprzęgła ograniczającego wsteczny moment obrotowy, trzystopniowemu systemowi kontroli trakcji Suzuki1 i nowym, bezdętkowym oponom, zaprojektowanym specjalnie dla KATANY. Hamulce tarczowe FUJICO z przednimi zaciskami hamulcowymi Brembo i systemem ABS2 zapewniają bezpieczeństwo i łatwą do kontrolowania siłę hamowania.

Ostatecznie chodzi przecież o uczucia. A jazda na Suzuki KATANA to perfekcyjne doznania. Manewrowanie tą kompaktową, lekką maszyną w zakrętach wzbudza zaufanie i daje czystą przyjemność.

Reklama

SPECYFIKACJA MODELU

Długość całkowita   2125 mm 
Szerokość całkowita    830 mm
Wysokość całkowita   1110 mm
Rozstaw osi    1460 mm
Prześwit    140 mm
Wysokość siedziska   825 mm
Masa własna   215 kg
Silnik 4-cylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą
Skok tłoka x średnica cylindra    73,4,0 mm × 59,0 mm
Pojemność silnika   999 cm3
Stopień sprężania    12,2:1
System zasilania   Wtrysk paliwa
Rozrusznik   Elektryczny
System smarowania   Mokra miska olejowa
Skrzynia biegów    6-biegowa, stałe zazębienie
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tył Wahaczowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Kąt nachylenia główki/Wyprzedzenie    25°/100 mm
Hamulce przód    Tarczowe podwójne
Hamulce tył    Tarczowe
Opony przód   120/70ZR17M/C 58Wn, bezdętkowe
Opony tył    190/50ZR17M/C 73W, bezdętkowe
System zapłonowy    Elektroniczny (tranzysotorowy)
Pojemność zbiornika paliwa   12 l

1System kontroli trakcji nie zastępuje kontroli nad przepustnicą przez kierowcę. Nie może zapobiec utracie przyczepności z powodu nadmiernej prędkości, gdy kierowca wchodzi w zakręt i/lub stosuje jednocześnie hamulce. Nie może też uniemożliwić utraty przyczepności przedniego koła.

2ABS nie jest przeznaczony do skracania drogi hamowania i nie może zapobiec poślizgowi kół spowodowanemu hamowaniem podczas pokonywania zakrętów. Jedź ostrożnie i nie polegaj nadmiernie na ABS.

Reklama

Źródło: Suzuki

Reklama

O Autorze

Tagi artykułu

Reklama