Najnowszy model Suzuki KATANA debiutuje podczas targów motoryzacyjnych INTERMOT

Suzuki
10.10.2018

Na październikowych targach motocyklowych w Kolonii Suzuki zaprezentowało najnowszy model w gamie motocykli street. Suzuki Katana to nowoczesne wcielenie legendarnego modelu GSX1100S Katana, który w roku 1981 skradł serca wielu motocyklistów z całego świata.

Wykuty do perfekcji i wypolerowany do ostatecznego lśnienia. Stworzony, aby zapewnić maksymalną kontrolę i optymalną wydajność. Zaprojektowany w najdrobniejszych detalach, aby wznieść przyjemność z jazdy na nowy poziom. Suzuki KATANA to nowe wcielenie legendy. Od ostrych linii i krawędzi podkreślających smukłość nadwozia po przyjazny dla kierowców silnik o mocy 150 KM, każdy detal Suzuki KATANA akcentuje to charakterystyczne piękno.

Japoński miecz Katana jest urzekająco piękny i pociągający, gdy się nim włada. Ta legendarna broń, będąca uosobieniem doskonałego rzemiosła, łączy wyrafinowaną japońską estetykę i czyste piękno z precyzją wykonania. Motocykl KATANA symbolizuje bezkompromisowe zaangażowanie Suzuki w kunszt rzemieślniczy.

Cały projekt obfituje w charakterystyczne detale. Reflektory LED i przednie światła LED podkreślają ostre linie osłony, która pokrywa specjalnie zaprojektowany panel przyrządów. Eleganckie dwukolorowe siedzenie jest wygodne, a pas biegnący przez nie zapewnia pasażerom bezpieczny chwyt. Tylne światło ma wyrazisty wzór, a tylna osłona koła wyprowadzona z wahacza uzupełnia czysty, kompaktowy i ostry wygląd tylnej części motocykla. Dopełnieniem całości jest czarny tłumik wydechu KATANY. Pionowo ułożone nad sobą reflektory świateł drogowych i mijania tworzą charakterystyczną "twarz" maszyny.

Sercem potężnej mocy KATANY jest niestandardowa, ze względu na długi skok tłoka, wersja legendarnego, rzędowego, czterocylindrowego silnika 999 cm3 z wtryskiem paliwa, który sprawdził się po raz pierwszy w modelu GSX-R1000 z lat 2005-2008. Szeroki zakres momentu obrotowego łączy się z nową regulacją przepustnicy, która zapewnia płynną dostawę mocy. Wykorzystanie tej mocy na drodze w kontrolowany i skuteczny sposób możliwe jest dzięki zastosowaniu sprzęgła ograniczającego wsteczny moment obrotowy, trzystopniowemu systemowi kontroli trakcji Suzuki1 i nowym, bezdętkowym oponom, zaprojektowanym specjalnie dla KATANY. Hamulce tarczowe FUJICO z przednimi zaciskami hamulcowymi Brembo i systemem ABS2 zapewniają bezpieczeństwo i łatwą do kontrolowania siłę hamowania.

Ostatecznie chodzi przecież o uczucia. A jazda na Suzuki KATANA to perfekcyjne doznania. Manewrowanie tą kompaktową, lekką maszyną w zakrętach wzbudza zaufanie i daje czystą przyjemność.

SPECYFIKACJA MODELU

Długość całkowita  2125 mm 
Szerokość całkowita   830 mm
Wysokość całkowita  1110 mm
Rozstaw osi   1460 mm
Prześwit   140 mm
Wysokość siedziska  825 mm
Masa własna  215 kg
Silnik4-cylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą
Skok tłoka x średnica cylindra   73,4,0 mm × 59,0 mm
Pojemność silnika  999 cm3
Stopień sprężania   12,2:1
System zasilania  Wtrysk paliwa
Rozrusznik  Elektryczny
System smarowania  Mokra miska olejowa
Skrzynia biegów   6-biegowa, stałe zazębienie
Zawieszenie przódWidelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tyłWahaczowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Kąt nachylenia główki/Wyprzedzenie   25°/100 mm
Hamulce przód   Tarczowe podwójne
Hamulce tył   Tarczowe
Opony przód  120/70ZR17M/C 58Wn, bezdętkowe
Opony tył   190/50ZR17M/C 73W, bezdętkowe
System zapłonowy   Elektroniczny (tranzysotorowy)
Pojemność zbiornika paliwa  12 l

1System kontroli trakcji nie zastępuje kontroli nad przepustnicą przez kierowcę. Nie może zapobiec utracie przyczepności z powodu nadmiernej prędkości, gdy kierowca wchodzi w zakręt i/lub stosuje jednocześnie hamulce. Nie może też uniemożliwić utraty przyczepności przedniego koła.

2ABS nie jest przeznaczony do skracania drogi hamowania i nie może zapobiec poślizgowi kół spowodowanemu hamowaniem podczas pokonywania zakrętów. Jedź ostrożnie i nie polegaj nadmiernie na ABS.

Źródło: Suzuki

O Autorze

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę