Nowa opona Dunlop D213 GP Pro – sprawdzony zwycięzca wyścigów

Dunlop
5.6.2017

Dunlop dynamicznie rozwija asortyment opon klasy hypersport, wprowadzając na rynek  – w ciągu zaledwie sześciu miesięcy – trzeci nowy produkt. Opona D213 GP Pro została zaprojektowana z myślą o doświadczonych, profesjonalnych motocyklistach i zastępuje legendarny model D212 GP Pro, który triumfował w wyścigach Isle of Man.

Nowe ogumienie w najpopularniejszych rozmiarach i mieszankach zadebiutowało już podczas kluczowych wyścigów tego sezonu. Pełen asortyment D213 GP Pro będzie dostępny na rynku od lipcu 2017 r.  

Ogumienie D213 GP Pro stworzono dla motocyklistów, którzy korzystają z zaplecza technicznego i w pełni przygotowują swój motocykl do wyścigów. Do jego budowy wykorzystano szereg nowych technologii opracowanych przez inżynierów Dunlopa.

Nowa, zaawansowana konstrukcja opony przedniej

W oparciu o realizowane na wyścigowych torach testy, w oponie przedniej zastosowano nową generację konstrukcji bezszwowego opasania (JLB). Oparta na trzech warstwach struktura zapobiega odkształcaniu opony w wyniku działania silnych sił odśrodkowych oraz przy dużych pochyleniach podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Ponadto nowa konstrukcja JLB zapewnia dodatkową precyzję i stabilność podczas silnego hamowania.

Wraz z opracowaniem nowej konstrukcji zmieniono także profil przedniej opony. Uzyskano w ten sposób większą powierzchnię styku ogumienia z nawierzchnią przy każdym kącie nachylenia, co przekłada się na lekkość prowadzenia i bardziej precyzyjne pokonywanie zakrętów.

Nowa konstrukcja opony tylnej

Unikalną konstrukcję JLB zastosowano również do produkcji opony tylnej. Tutaj bardzo rozciągliwa, jednowarstwowa struktura z włóknem aramidowym JLB daje efekt mocnej i zarazem lekkiej osnowy, zapewniając pewne prowadzenie i niezmienność osiągów.

Długodystansowa tylna opona

Dunlop uzupełnił linię D213 GP Pro o opcjonalną tylną oponę długodystansową. Do jej stworzenia wykorzystano wiedzę wypracowaną przez markę w mistrzostwach świata wyścigów długodystansowych FIM (EWC). Produkt wyposażono w najnowszą technologię kontroli temperatury, która zwiększa odporność opony na rozdarcia. Rozwiązanie to opiera się na wykorzystaniu dwuwarstwowej mieszanki o mocnej i trwałej warstwie zewnętrznej oraz warstwie wewnętrznej, która optymalizuje temperaturę pracy niezależnie od pory roku i konfiguracji toru.

Unikalny wzór bieżnika o zoptymalizowanym kącie nachylenia rowków

Bieżnik opony kształtem przypomina płetwę. Ta niestandardowa rzeźba pozwala zoptymalizować czas nagrzewania opony i zapewnia maksymalny kontakt opony z nawierzchnią w suchych warunkach.

Zwycięski debiut w wyścigach

Ogumienie D213 GP Pro z powodzeniem zadebiutowało już w mistrzowskich rywalizacjach. Podczas rundy otwierającej trudny wyścig CIV National Trophy 600 Championship na torze Imola we Włoszech, Stefano Casalotti z zespołu Yamaha, jadący na motocyklu wyposażonym w nowe opony D213 GP Pro, zdobył pierwsze miejsce. Ponadto w rundzie inagurującej IDM Supersport na torze Nürburgring, Kevin Wahr rywalizujący na motocyklu Yamaha R6 zajął pierwsze miejsce na podium obu wyścigów – był to zwycięski debiut D213 GP Pro w ważnych mistrzostwach Niemiec. Z kolei w czerwcu opona zadebiutuje również na najtrudniejszym wyścigu drogowym – Isle of Man TT. Po obiecujących próbach wybrało ją szereg wiodących zespołów.

Pełen asortyment opon HyperSport

Z uwagi na narastający podział rynku w zakresie segmentu opon sportowych, Dunlop zmodyfikował asortyment oferowanych produktów w kategorii hypersport. Wyrazem tego są trzy nowe opony klasy hypersport wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Andy Marfleet, menedżer marketingu opon motocyklowych Dunlop w regionie EMEA wyjaśnia przeznaczenie nowego asortymentu opon:  – D213 GP Pro to szczytowe osiągnięcie naszej marki w asortymencie opon dopuszczonych do ruchu drogowego. Wybierają ją najlepsze zespoły i zawodnicy klasy Superstock i Supersport, zarówno do wyścigów torowych jak i drogowych. Dla miłośników amatorskich imprezach torowych mamy oponę GP Racer D212, która również zwycięsko zadebiutowała w ubiegłorocznych wyścigach klasy Superbike we Francji. Z kolei dla motocyklistów, którzy najczęściej jeżdżą po drogach, a okazjonalnie na torach, wprowadziliśmy oponę SportSmart2 Max, która łączy wysokie osiągi z imponującymi przebiegami. Dzięki trzem nowo zaprojektowanym oponom mamy najświeższy i najbardziej innowacyjny asortyment zaspokajający potrzeby wszystkich właścicieli motocykli klasy hypersport.

Dunlop jest jednym z wiodących producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Idąc za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje motocyklistom dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko dzięki najnowszym technologiom oponiarskim. Opony Dunlop montowane są jako standardowe wyposażenie w takich markach, jak Aprilia, Benelli, Harley Davidson, Honda, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Moto Guzzi, MV Agusta, Piaggio, Suzuki, Triumph i Yamaha.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 66 000 osób i wytwarza swoje wyroby w 49 zakładach w 22 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

Źródło: Informacja prasowa Dunlop

O Autorze

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę