Nowości SEAT-a podczas Barcelona Smart City Expo. Elektryczne jednoślady E-Scooter i e-Kickscooter
Podczas 9. edycji Smart City Expo World Congress w Barcelonie SEAT ogłosił trzy nowości w ramach autorskiej strategii miejskiej mobilności. Stworzenie działu SEAT Urban Mobility oraz przedstawienie dwóch koncepcyjnych pojazdów – hulajnogi elektrycznej e-Kickscooter oraz elektrycznego skutera e-Scooter – podkreślają nowy etap w niemal 70-letniej historii hiszpańskiej marki.
Mobilność w mieście
Nowy oddział biznesowy SEAT Urban Mobility będzie odpowiedzialny za wszystkie kwestie dotyczące produktów, usług oraz platform obsługujących miejską mobilność. Pierwszą premierą koordynowaną przez nową jednostkę będzie wejście na rynek całkowicie elektrycznego pojazdu e-Scooter, planowane na 2020 rok. Kolejnym projektem biura jest elektryczna hulajnoga e-Kickscooter, która poszerzy ofertę elektrycznych jednośladów firmy zaprezentowaną w 2018 roku wraz z premierą modelu SEAT eXS. Nowe pojazdy będą przeznaczone zarazem dla klientów indywidualnych, jak i firm świadczących usługi wynajmu i współdzielenia.
W celu kompleksowego rozwoju projektów SEAT Urban Mobility będzie kontynuował współpracę z miastami i przedstawicielami administracji publicznej. Wśród głównych zadań nowego oddziału znajdzie się również analiza zrównoważonego charakteru pojazdów zaprojektowanych do miejskiej mobilności. Przykładem takiego samochodu jest SEAT Minió, zaprezentowany podczas ostatniej edycji Mobility World Congress.
– Strategiczny oddział SEAT Urban Mobility otwiera nowy, kluczowy etap w ewolucji marki – zapewniał podczas konferencji prasowej 19 listopada Luca de Meo, Prezes SEAT-a – Umożliwi nam wyjście naprzeciw potrzebom klientów, którzy coraz większą uwagę przykładają do zrównoważonej mobilności. SEAT jest liderem mikromobilności dla całej Grupy Volkswagen, a nowa jednostka organizacyjna pozwoli nam rozwijać autorskie produkty zaprojektowane specjalnie do miejskiej mobilności.
Prezentacja SEAT-a e-Scooter
Pierwszego dnia kongresu producent zaprezentował projekt w pełni elektrycznego skutera SEAT e-Scooter, odznaczającego się zwartą konstrukcją i geometrycznym designem. SEAT zawarł umowę z barcelońskim producentem skuterów Silence, który zajmie się montażem pojazdów marki w swoich zakładach zlokalizowanych w Molins de Rei, w połowie drogi między Barceloną a Martorell.
– Dążymy do tego, aby stać się sojusznikiem miast, a projekt e-Scooter to odpowiedź SEAT-a na rosnące zapotrzebowanie na bardziej zwrotne środki transportu – powiedział nowy szef SEAT Urban Mobility, Lucas Casasnovas – Nasza współpraca z Silence to dowód na to, że wspólne działanie dwóch partnerów owocuje zwiększoną wydajnością.
Koncepcyjny SEAT e-Scooter jest wyposażony w 7-kilowatowy silnik elektryczny o maksymalnej mocy 14,8 koni mechanicznych, zapewniający maksymalny moment obrotowy 240 Nm. Jest to ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 cm³. Skuter osiąga maksymalną prędkość 100 km/h i potrafi rozpędzić się do 50 km/h w 3.8 sekundy. Jedno ładowanie pozwala przejechać dystans 115 km (wynik testu WMTC).
Akumulator e-Scootera można łatwo wyjąć i ładować w domu lub na publicznych stacjach. Ponadto w prototypie uwzględniono bagażnik pod siodełkiem, który pomieści dwa kaski. Elektryczny pojazd połączony jest z aplikacją mobilną umożliwiającą śledzenie jego lokalizacji oraz poziomu naładowania baterii.
Nowy e-Kickscooter
Trzecią nowością hiszpańskiego producenta jest nowa wersja e-Kickscootera. Model hulajnogi SEAT-a została wzbogacona o dwa niezależne układy hamulcowe i akumulator o znacznie większej od poprzednika pojemności, który umożliwia pokonanie trasy 65 km po jednym naładowaniu. Do tej pory sprzedano 10 000 sztuk pierwszej hulajnogi – SEAT-a eXS, zaprezentowanej w 2018 r.
DGT 3.0: samochód połączony z bezpieczeństwem
Na stoisku SEAT-a zaprezentowano także nową inicjatywę firmy – DGT 3.0. To pilotażowy projekt stworzony we współpracy z hiszpańskim urzędem ds. ruchu drogowego. Inicjatywa ma pozwolić na opracowanie narzędzi umożliwiających wymianę informacji między pojazdem a sygnalizacją świetlną i tablicami informacyjnymi na autostradach w czasie rzeczywistym. Wśród głównych celów przedsięwzięcia wymieniane są poprawa płynności ruchu drogowego, zwiększenie bezpieczeństwa, a także większy komfort jazdy.
Źródło: SEAT