Opona Dunlop z toru na drogi

Dunlop

Znana z udziału w różnego rodzaju wyścigach czy tzw. track dayach opona z serii Dunlop GP Racer w odmianie D212 wchodzi do sprzedaży na europejskim rynku.

Nowe ogumienie w portfolio marki pomyślnie przeszło testy w wymagających próbach na torze. Pierwsze produkcyjne egzemplarze GP Racer D212 brały udział w finałowej rundzie Mistrzostw Superbike Francji, w których Lucas Mahias (GMT94 Yamaha) zwyciężył w obu wyścigach klasy Supersport. Prototypowe wersje opony sprawdziły się również wcześniej w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (EWC) FIM.

Opona GP Racer D212 zawiera technologie zastosowane w zawodach Isle of Man TT w oponach GP Pro D212, które zostały dostosowane do wymagań motocyklistów startujących w wyścigach klubowych i imprezach typu track day. Nowy profil i konstrukcja osnowy pochodzą bezpośrednio z GP Pro, dzięki czemu oponę znacznie łatwiej prowadzić, co pozwala na ostrzejsze i szybsze zmiany kierunku jazdy w porównaniu z poprzednim modelem.

Najnowsza technologia kontroli temperatury opracowana przez Dunlop i wykorzystana w oponach tylnych 190/55ZR17 i 200/55ZR17 w wersji Endurance zwiększa odporność ogumienia na przecieranie dzięki bardzo mocnej i trwałej mieszance zewnętrznej. Jednocześnie oferuje ona przyczepność na poziomie opony wyścigowej, ponieważ utrzymanie odpowiedniej temperatury zapewnia bardziej miękka część mieszanki.

Opona posiada również najnowszą wersję innowacyjnego systemu Dunlop NTEC, który umożliwia regulację ciśnienia. – NTEC pozwala zawodnikom obniżać ciśnienie w oponie na czas jazdy na torze, co zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, maksymalizuje przyczepność i zapewnia równomierne zużycie. Łącząc to z najnowszą technologią kontroli temperatury i mieszanką MultiTread, stworzyliśmy oponę na imprezy typu track day, która może również zwyciężać na najwyższym poziomie zawodów – wyjaśnia dyrektor ds. technologii Sebastien Montet.

GP Racer D212 wyróżnia się zmienioną mieszanką MultiTread, zaprojektowaną do jazdy przy niższej temperaturze operacyjnej. Zmianie uległ skład mieszanki zarówno w części środkowej, jak i bocznej.

GP Racer D212 jest dostępna z mieszankami oznaczonymi jako miękka, średnia i długodystansowa (Endurance). W nowej mieszance średniej postawiono przede wszystkim na przyczepność dla jak najlepszych osiągów na krótkich dystansach. Nowa mieszanka długodystansowa oferuje optymalną równowagę między przyczepnością, a trwałością osiągów.

Ostatecznego doboru mieszanek dokonano po intensywnym programie testów. W warunkach wyścigowych, opony tylne z mieszanką średnią i długodystansowe wykonywały potrójne przebiegi na torze Catalunya i podwójne na torze Paul Ricard. Nowa przednia opona wyróżnia się również podwyższoną trwałością, co potwierdzają nawet sześciokrotne przebiegi na torach Catalunya i Paul Ricard, czyli ponad 200 okrążeń między wymianami.

Opona GP Racer D212 jest już dostępna w sprzedaży w Europie w następującej specyfikacji:

120/70ZR17 przednia – Slick (średnia)
120/70ZR17 przednia – Bieżnik (miękka i średnia)
160/60ZR17 tylna – Bieżnik
180/55ZR17 tylna – Bieżnik (średnia i długodystansowa)
190/55ZR17 tylna – Slick i Bieżnik (średnia i długodystansowa)
200/55ZR17 tylna – Slick i Bieżnik (średnia i długodystansowa)

Źródło: Dunlop

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę