Patrole motocyklowe GDDKiA stale podnoszą swoje kwalifikacje

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uruchomiła w tym roku na autostradzie A4 w woj. opolskim pierwszy w Polsce drogowy patrol motocyklowy. Zastosowanie motocykli do patrolowania autostrady ma na celu zwiększenie mobilności i poszerzenie możliwości operacyjnych służb drogowych w zarządzaniu ruchem z elementami ratownictwa medycznego.

GDDKiA rozszerza zakres działania tych patroli poprzez wdrażanie nowych szkoleń w zakresie doskonalenia techniki jazdy. Kwalifikacje zdobyte w czasie szkoleń pozwolą na sprawne i bezpieczne poruszanie się patrolu motocyklowego w trudnych warunkach ruchu drogowego i zatorów.

Patrole motocyklowe GDDKiA w sytuacjach zdarzeń drogowych mają większe możliwości dojazdów do wypadków drogowych, omijając powstające zatory, pomogą w regulacji ruchu, a w trybie patrolowym pomogą zabezpieczać uszkodzone pojazdy stojące na pasie awaryjnym. Motocykle są wyposażone w ostrzegawczą sygnalizację świetlną oraz medyczne zestawy ratownicze. Patrole motocyklowe w miarę potrzeb będą udzielać Kwalifikowanej Pomocy Przedmedycznej.

Do zadań patrolu będzie należało usuwanie skutków wypadków na autostradzie czy zabezpieczenie węzłów i dróg wyjazdowych z autostrady w zakresie regulacji ruchu. Ponadto zmotoryzowany patrol udzieli Kwalifikowanej Pomocy Przedmedycznej w razie potrzeby, udrożni korytarz ratunkowy na autostradzie czy zabezpieczy uszkodzone i unieruchomione pojazdy na pasie awaryjnym aż do przyjazdu pomocy drogowej.

Obecnie do dyspozycji są trzy motocykle turystyczno-terenowe. Każdy z nich jest samodzielnie przystosowany do działań polegających na profesjonalnym zabezpieczeniu i oznakowaniu unieruchomionych pojazdów na pasie awaryjnym.

Źródło: GDDKiA

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę