Powstanie nowa marka skuterów Yonda?

13.10.2016

Honda Motor Co., Ltd. i Yamaha Motor Co., Ltd. ogłosiły rozpoczęcie rozmów na temat możliwości podjęcia współpracy na japońskim rynku w segmencie skuterów z silnikami o pojemności 50 cm3 lub elektrycznych motocykli (Class-1*).

W wyniku dużego zróżnicowania typów krótkodystansowych pojazdów (w tym motorowerów i małych samochodów) rynek małych pojazdów w ostatnich latach uległ skurczeniu. Dodatkowo producenci motocykli stają przed szeregiem wyzwań, wliczając podporządkowywanie się standardom bezpieczeństwa oraz regulacjom emisji spalin, które w przyszłości staną się jeszcze bardziej restrykcyjne. Kolejnym wyzwaniem jest elektryfikacja produktów.

W związku z powyższym Honda i Yamaha doszły do porozumienia, że aby sprostać tym wyzwaniom, współpraca jest konieczna. Obydwie firmy będą dążyć do nawiązania współpracy na japońskim rynku w obszarze małych pojazdów (Class-1*).

Główne plany do omówienia w kwestii współpracy

1. Dostarczanie skuterów o pojemności 50 cm3 jako producent oryginalnych produktów OEM (original equipment manufacturer)

Jeszcze przed końcem 2018 roku Honda planuje rozpocząć dostarczanie skuterów o pojemności 50 cm3 do Yamahy jako OEM. Skutery będą tworzone na bazie modeli Honda TACT oraz Giorno, czyli skuterów o pojemności 50 cm3, które Honda obecnie produkuje i sprzedaje w Japonii. Yamaha planuje sprzedaż tych modeli jako odpowiedniki modeli Yamaha JOG oraz Vino.

2. Wspólny rozwój / dostarczanie następnej generacji miejskich skuterów o pojemności 50 cm3

Honda i Yamaha obecnie tworzą, produkują i sprzedają miejskie skutery o pojemności 50 cm3 na japoński rynek, a mianowicie modele Honda BENLY oraz Yamaha GEAR. Obydwie firmy będą rozpatrywać realność wspólnego rozwijania i dostarczania następnej generacji miejskich skuterów.

3. Współpraca w zakresie popularyzacji elektrycznych motocykli w segmencie Class-1

W celu dalszej popularyzacji elektrycznych motocykli głównie w japońskim segmencie Class-1, obydwie firmy będą rozpatrywać możliwość współpracy w obszarze tworzenia fundamentów koniecznych pod sprzedaż elektrycznych motocykli jak wybór modeli, czas ładowania, osiągi oraz koszt. Firmy planują udostępnić wyniki swojej współpracy innym producentom motocykli i odpowiednim przedsiębiorstwom. Honda i Yamaha będą dążyć do dalszej elektryfikacji motocykli.

Komentarz Shinji Aoyama, Operating Officer and Director, Honda Motor Co., Ltd. – Poprzez współpracę z Yamahą będziemy kontynuować sprzedaż produktów z segmentu Class-1 – produktów, które przekraczają oczekiwania naszych klientów. Nasze wysiłki poświęcimy odświeżeniu motocyklowego rynku w Japonii i stworzeniu warunków na rynku, które pozwolą na popularyzację elektrycznych motocykli w najszybszym możliwie czasie.

Komentarz Katsuaki Watanabe, Managing Executive Officer and Director, Yamaha Motor Co., Ltd. – Wierzymy, że nasza współpraca, którą rozpoczniemy w aliansie OEM, przekroczy ramy produkcji produktu i na nowo ukształtuje motocyklową kulturę w Japonii.

*Class-1: Segment zdefiniowany przez Road Vehicles Act of Japan jako „pojazdy wyposażone w dwa lub więcej kół oraz silnik o pojemności 50 cm3 lub mniejszej lub silnik elektryczny z maksymalną mocą 0.60 kW”.

Źródło: Informacja prasowa Honda

O Autorze

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę