Rynek układów zawieszenia motocykli

Norbert Höldin z Pixabay

Future Market Insights (FMI) przewiduje, że rynek układów zawieszenia motocykli wzrośnie o ok. 4,7% CAGR w latach 2022–2029, osiągając wartość 2 381,6 mln USD do końca 2029 roku. Rozwój rynku układów zawieszenia motocykli jest bezpośrednio związany z produkcją i flotą pojazdów dwukołowych. Zgodnie ze zmieniającymi się zachowaniami zakupowymi konsumentów, system zawieszenia motocykla zyskuje na znaczeniu jako kluczowy wskaźnik wydajności motocykli.

Rosnące natężenie ruchu jest nieuniknionym stanem skutkującym długim czasem dojazdu. To z kolei jest kluczowym czynnikiem odpowiedzialnym za skłonność do przesiadania się na motocyle. Oczekuje się, że to przyczyni się do wzrostu rynku układów zawieszenia motocyklowego w nadchodzących latach. Także rosnąca aktywność rekreacyjna jest dla graczy rynkowych okazją do wprowadzenia konkretnych systemów zawieszenia w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej.

W obecnym scenariuszu skutery zyskują popularność w porównaniu z konwencjonalnymi motocyklami ze względu na łatwą obsługę, dobrą stabilność i niski przedział cenowy. Skutery są preferowane przez wszystkie grupy wiekowe, zwłaszcza nastolatków, kobiety i osoby starsze.

Przewiduje się, że technologia pasywnego zawieszenia motocykla pozostanie popularna na całym świecie na rynku systemów zawieszenia motocykli. Nowi gracze na poziomie globalnym i regionalnym mogą czerpać bogate korzyści, koncentrując się na wymianie i sprzedaży na rynku wtórnym, podążając za nowym trendem modernizacji i dostosowywania motocykli.

Zawarcie długotrwałych umów sprzedaży bezpośredniej i dostaw z producentami OEM z branży motoryzacyjnej jest kluczową strategią dla uczestników rynku układów zawieszenia motocykli. Układ zawieszenia jest jednym z niewielu zauważalnych elementów i stopniowo staje się jednym z czynników decydujących o zakupie motocykla.

Rynek systemów zawieszenia motocykli jest dość skonsolidowany, a kluczowi gracze rynkowi, tacy jak Gabriel India Limited, ZF Friedrichshafen AG, Showa Corporation, KYB Corporation i BMW Group, mają znaczny udział w całkowitej wartości rynku. Udział lokalnych firm posiadających techniczne umowy licencyjne z zagranicznymi markami znacząco przyczynił się do rozwoju rynku produkcji i montażu motocykli w krajach ASEAN (Association of South-East Asian Nations – Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej). Oczekuje się, że rynek Azji i Pacyfiku zdominuje światowy rynek układów zawieszenia motocykli pod względem przychodów w 2021 r. i przewiduje się, że znacznie wzrośnie w okresie prognozy. Jako rynek napędzany popytem, ​​który zależy od preferencji klientów we wszystkich regionach, oczekuje się, że Indie, Chiny i kraje Azji Południowo-Wschodniej zdobędą w nadchodzących latach kluczowy udział w rynku.

Źródło: Future Market Insights

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę