Skuter Piaggio na czterech kołach
Piaggio w roku 2006 wprowadziło do sprzedaży skuter na trzech kołach. Oryginalna konstrukcja z opatentowanym systemem zawieszenia dwóch kół przednich zapewnia większe bezpieczeństwo podczas jazdy oraz bardziej stabilne pokonywanie zakrętów. Zastosowanie dodatkowego koła przyczyniło się również do skrócenia drogi hamowania o 20%.
MP3 włoskiej firmy Piaggio to bez wątpienia jeden z kultowych skuterów. Trójkołowy model wyznaczył drogę innym konstruktorom i producentom, którzy podążali za nim od momentu premiery. Obecnie Piaggio chce pójść jeszcze o krok dalej, dodając drugie tylne koło. Jak podaje Cycle World, Piaggio pracuje nad czterokołową wersją pochylonego skutera.
Cycle World donosi, że projekt nowego skutera nie opiera się na MP3, ale na MyMoover, który ma jedno koło z przodu i dwa koła z tyłu. W ramach nowego patentu Piaggio wykorzystał konstrukcję „tyłu” MyMoovera wraz ze skrzynią biegów i czterosuwowym silnikiem o pojemności 125 cm3.
W nowym Paggio pochyla się jedynie przód skutera, dwa tylne koła wraz z silnikiem i skrzynią biegów pozostają przez cały czas w pozycji pionowej. Jest to możliwe dzięki usytuwaniu w połowie pojazdu (pod siedzeniem) specjalnie zaprojektowanej amortyzacji.
Zawieszenie przednie również różni się od MP3. Wykorzystano tu rozwiązanie stworzone przez Jamesa Watta. Amortyzatory zostały zamontowane przy każdym z kół przednich, takie rozwiązanie pozwala na mniejszy ruch boczny osi, do której jest przymocowany system zawieszenia.
Czas pokaże, kiedy czterokołowy skuter trafi do produkcji. Przekonamy się również, czy pojazd z bardziej złożonym przednim zawieszeniem i dodatkowym kołem, będzie wystarczająco tani, aby znaleźli się zainteresowani jego zakupem.
Źródło: Cycle World