Współpraca Bosch eBike Systems i Tektro

Współpraca Bosch eBike Systems i Tektro Bosch

Wprowadzony w zeszłym roku system Bosch eBike ABS umożliwia bezpieczniejsze hamowanie na każdej nawierzchni i znacznie zmniejsza ryzyko poślizgu, upadku czy przekoziołkowania przez kierownicę. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Bosch, gdyby wszystkie rowery elektryczne były wyposażone w ABS, każdego roku można by złagodzić skutki lub całkowicie zapobiec nawet 29% wypadków. Aby udostępnić tę funkcję zwiększającą bezpieczeństwo szerszemu gronu rowerzystów, Bosch eBike Systems współpracuje z tajwańskim specjalistą od hamulców, firmą Tektro.

  • System Bosch eBike ABS będzie w przyszłości również dostępny z hamulcami Tektro;
  • Kontrola przyczepności ABS będzie dostępna we wszystkich rodzajach rowerów ze wspomaganiem elektrycznym;
  • Producenci rowerów mogą wybierać pomiędzy dwoma producentami hamulców.

Jesteśmy głęboko przekonani, że system eBike ABS stanie się w dłuższej perspektywie dostępny we wszystkich typach rowerów elektrycznych i będzie standardowym wyposażeniem w rowerach wyższej klasy. Tektro to kolejny, obok firmy Magura, współpracujący z nami renomowany producent hamulców, któremu szczególnie zależy na bezpieczeństwie rowerzystów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z nawiązania tej współpracy.

Wyjaśnia Claus Fleischer, prezes zarządu Bosch eBike Systems.

System Bosch eBike ABS jest dopasowany do układów hamulcowych Tektro i jest dostępny do wszystkich typów rowerów elektrycznych – od rowerów eCity i eTrekking po eCargo i eMTB – każdy z nich ma własne, specjalnie opracowane tryby ABS (ABS Touring, ABS Allroad, ABS Cargo i ABS Trail). Szczególnie kolarze eMTB mogą być zadowoleni z tej współpracy: układy hamulcowe sportowej marki Tektro TRP są również kompatybilne z systemem eBike ABS. 

W przyszłości, instalując system Bosch eBike ABS producenci rowerów będą mogli wybierać, jakie układy hamulcowe wykorzystują. Pierwsze rowery elektryczne z komponentami Bosch eBike ABS i hamulcami Tektro mają być dostępne od 3. kwartału 2023 roku.

Źródło: Bosch

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę