Barometr

CC0 Creative Commons/pixabay
3.10.2018

Długie i pogodne lato ma niebagatelny wpływ na sprzedaż motocykli w Polsce. Potwierdzają to statystyki – mają trend rosnący, choć zaczyna być widoczna przewaga w segmencie do 125 cm3 nad większymi pojemnościami.

Po 8 miesiącach br. Yamaha utrzymuje ponad 20-proc. wzrost sprzedaży nowych motocykli w stosunku do takiego samego okresu w zeszłym roku. BMW spadło na trzecie miejsce w rankingu sprzedaży z 2-proc. spadkiem, ale największy, bo ponad 50-proc. spadek zaliczył Romet. Co ciekawe, motocykle luksusowe, takie jak Harley-Davidson, ciągle notują wzrost sprzedaży.

Barometr  zdjęcie w treści artykułu

 Barometr  zdjęcie w treści artykułu

Na czele sprzedaży nowych motocykli jest Yamaha, która do końca sierpnia sprzedała 1541 sztuk i zanotowała ponad 20-proc. wzrost. Największą dynamikę wzrostu (przy dwa i pół raza niższej niż Yamaha sprzedaży motocykli) zanotował KTM. Znaczące spadki zanotowały Romet  (aż o ponad 50%) i Kawasaki (ponad 20%). 

Barometr  zdjęcie w treści artykułu

Barometr  zdjęcie w treści artykułu

O Autorze

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę