Peugeot PM-01 – Powrót w wielkim stylu?

Motocykl Peugeot PM-01 zadebiutuje w 2023 roku Peugeot

Peugeot Motocycles powraca na rynek motocyklowy po ośmioletniej nieobecności z modelem PM-01, roadsterem oferowanym w wersji 125 lub 300 cm3. Model ten podejmuje tożsamość stylistyczną samochodów lwiej marki.

W 2014 roku Peugeot Motocycles przestał oferować motocykle i skupił się na dwu- i trzykołowych skuterach, a minęło już pięć dekad, odkąd firma oferowała motocykle o pojemności powyżej 50 cm3. Jednakże 2018 rok okazał się przełomowy – producent ogłosił bowiem zamiar powrotu do motocykli na poważnie, prezentując koncepcję neo-retro roadstera P2X w dwóch pojemnościach skokowych (125 i 300 cm³). Z okazji targów EICMA 2022 we Włoszech popularny lew odsłania swoje nowe motocykle produkcyjne: PM-01 125 i PM-01 300.

Źródło: Peugeot Motocycles - Officiel, Youtube

PM-01 ma zadebiutować z misją

Peugeot Motocycles od 2019 roku należy w całości do indyjskiej grupy Mahindra. Udział historycznej firmy Peugeot w jej działalności ogranicza się do używania jej nazwy na licencji oraz utrzymania spójnej identyfikacji wizualnej pomiędzy samochodami i dwukołowcami ozdobionymi lwem.

Wprowadzenie na rynek modelu PM-01 jest częścią całkowitej odnowy gamy i designu motocykli marki Peugeot. W nowych pojazdach firmy pojawia się logo w kształcie herbu wprowadzone już w najnowszym 308.

Peugeot – motocykl z wyraźnym, lecz nieoczywistym charakterem

Peugeot PM-01 to roadster, którego stylistyka ma niewiele wspólnego z tym, co oferuje P2X. Jego stanowczo nowoczesne linie nadają dumę wyróżniającym się krawędziom. Kanciaste przednie światło LED podkreślone jest trzema pionowymi pazurami świetlnymi stanowiącymi echo samochodów Peugeot. Ta sama zależność występuje z tyłu: dwa potrójne światła pazurowe przypominają zminiaturyzowaną wersję tych, które znajdują się w modelu 3008.

peugeot_pm_01_300_2022_bleu
Źródło: Peugeot

Siedzisko znajduje się 81 cm nad ziemią i jest przedłużeniem zbiornika o pojemności 12,5 litra. Motocykl wyposażony jest w 17-calowe opony (110/70 R17 z przodu, 150/60 R17 z tyłu) oraz 280 mm tarcze hamulcowe z przodu i 240 mm z tyłu, niezależnie od wielkości silnika.

Nie tylko dla miasta

PM-01 125 jest napędzany jednocylindrowym, czterosuwowym silnikiem benzynowym o pojemności 124,8 cm3, rozwijającym moc 14 KM przy 9 500 obr/min i 11Nm przy 7 500 obr/min. Waży 152 kg z pełnym obciążeniem. PM-01 300 napędzany jest z kolei czterosuwowym, jednocylindrowym silnikiem o pojemności 292,4 cm3 i mocy 29 KM przy 9000 obr/min oraz 24,5 Nm przy 7000 obr/min, a jego waga wynosi 162 kg.

Oba modele mają wspólne tylne zawieszenie z centralnym amortyzatorem na wahaczu z regulacją napięcia wstępnego; PM-01 300 ma ekskluzywną cechę odwróconego przedniego widelca i podwójny ABS.

Peugeot PM-01 ma wejść do sprzedaży w drugim kwartale 2023 roku. Cena pozostaje nieznana.

Źródło: L'argus

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę