Poznań Motor Show – tak minął pierwszy dzień
Targi Poznań Motor Show otwarte! Pierwszy dzień spotkań z motoryzacją rozpoczął się od briefingu prasowego, w którym dyrektor targów Dariusz Wawrzyniak pokrótce opowiedział przedstawicielom mediów, czego mogą spodziewać się podczas ekspozycji.
Następnie, na stoisku Mercedes-Benz zgromadzonych przywitał prezes Grupy MTP Przemysław Trawa, życząc wszystkim niezapomnianych wrażeń. Oczekiwanie na pierwsze prezentacje przygotowane przez markę spod znaku gwiazdy umilał Mazolewski Quintet. Po kilku minutach emocje sięgały już zenitu. W końcu przyszedł czas, by kurtyna opadła, a skrywane dotąd modele ujrzały światło dziennie.
Czas na #supercars, czyli Poznań Motor Show wypełnione premierami
Premierowe modele to m.in.:
- Mercedes EQC Audi (e-Trona oraz model PB18),
- Cupra (Ateca Special Edition),
- Volkswagen Group Poland (nowy Passat, elektryczny ID. Crozz),
- BMW (Alpina),
- Skoda (Kamiq ,Scala, Vision E, Vision X),
- Hyundai (Nexo),
- Mazda (3),
- Nissan (Leaf),
- Alfa Romeo (Tonale).
Łącznie podczas pierwszego dnia odbyło się 60 premier, w tym auta koncepcyjne.
Motoryzacja jutra zaczyna się dzisiaj
Ważną i merytoryczną częścią targów jest Kongres Move – Mobility & Vehicles, który porusza tematykę przyszłości motoryzacji z perspektywy zmian związanych z elektromobilnością. Podczas ubiegłorocznej edycji gościliśmy przedstawicieli administracji państwowej, samorządowej, zarządów oraz dyrekcji motoryzacyjnych central importerskich, izb i stowarzyszeń branżowych.
Pierwszy dzień obfitował w szereg paneli dyskusyjnych, w których poruszono kwestie związane z mobilnością i przyszłością motoryzacji. Poruszono też zagadnienia związane z najnowszymi trendami technologiczno-motoryzacyjnym, które stawiają wyzwania przed administracją oraz producentami.
W Kongresie udział wziął prof. Zdzisław Krasnodębski, Minister Energii – Krzysztof Tchórzewski oraz Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. Z kolei Krzysztof Hołowczyc debatował w panelu dyskusyjnym na temat motosportu w dobie aut elektrycznych.
Równolegle z Poznań Motor Show odbywaly się targi paliw alternatywnych Alternative Fuels Technology. Targi adresowane są przede wszystkim do producentów i dystrybutorów instalacji LPG, CNG, LNG, zbiorników paliwowych, rozwiązań technologicznych, wyposażenia stacji tankowania, a także profesjonalistów zajmujących się transportem paliw i wyposażeniem warsztatów. Wśród wystawców znajdują się liderzy branży m.in. z Polski, Włoch i Turcji. Podczas targowej ekspozycji, zwiedzający mogli zobaczyć auta, w których zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające zasilanie alternatywnymi paliwami. Należały do nich m. in.:
- GMC Sierra,
- SEAT ATECA,
- MAZDA 6,
- RENAULT MEGANE,
- Renault Megane,
- SAMOCHÓD LANDIRENZO,
- FORD MONDEO 1,
- Kia Ceed.
Motor Show Awards przyznane
W tym roku, już po raz szósty rozstrzygnięty zostanie plebiscyt o nagrody dziennikarzy motoryzacyjnych. Jedynym kryterium wyłonienia nagrody jest subiektywne spojrzenie poszczególnych członków Kapituły. Pod uwagę w ocenie brane jest wszystko to, co związane z motoryzacją. Warunek jest tylko jeden – nagradzana osoba musi być obecna na targach, a nagradzany produkt musi być eksponowany na Poznań Motor Show. W zeszłym roku przyznano aż 17 nagród. W Kapitule zasiadają dziennikarze oraz influencerzy zajmujący się tematyką motoryzacyjną.
W tym roku Kapituła przyznała nagrody następującym markom:
- KIA – GRAND PRIX KAPITUŁY za inicjatywę Puchar Picanto (Kia Platinum Cup) za inwestycję w młodych zawodników oraz weekend wyścigowy z Robertem Kubicą,
- Auto Fus Group od Martina Śliwy z Rzeczpospolitej Moto – za znakomite stoisko,
- Audi – od Adama Kornackiego z TVN Turbo – za nowatorskie podejście do eklektycznej motoryzacji moc osiągi dynamika styl,
- Audi – za e-tron – Piotr Wielgus z Menedżera Floty za gamę e tron i pokazanie, że eklektyczna motoryzacja może być ekscytująca,
- Stoisko Porsche od Szczepana Mroczka za wierność emocjom, za wyjątkowe eksponaty,
- Michelin od Kuby Bielaka z TVN Turbo – utrzymanie bardzo wysokiej jakości przy dużej gamie produktów dedykowanych do ogromnie zróżnicowanego rynku samochodów. Zdolność dostosowania się do dynamiki zmian technologicznych w samochodach,
- Mistrzostwa Młodego Mechanika od Grzegorza Dudy z TVN Turbo: jeżeli nie będzie nowych mechaników, inżynierów, projektantów to za 10 / 20 lat nie będzie targów,
- Volkswagen ID. CROZZ od Katarzyny Frendl z Motocainy.pl za sprytne połączenie nadwozia suv i coupe oraz napędu elektrycznego,
- Volkswagen – za rozwój zeroemisyjnego transportu – od Wojciecha Kukuły z Floty,
- Lambretta impster Almot od Lecha Potyńskiego ze Świata Motocykli za powrót na rynek wielkiej skuterowej marki – legendy skuteryzmu,
- Zabudowa Camper Flex prez WaveCamper od Piotra Kozłowskiego z Camprest za ciekawą i praktyczną zabudowa campingowa na małym vanie VW Transporter,
- Indian FTR 1200 od Michała Brzozowskiego z Motogen.pl za Indian odważnie wkroczył na nieznany sobie teren wcześniej znany z produkcji motocykli segmentu chopper i cruzer ftr to pierwszy ich motocykl, który zaprojektowany jest po to by generować jak najlepsze osiągi,,
- Skydancer Apero Camper Cabrio od Sebastiana Klauza z Polskiego Caravaningu za spojrzenie na caravanig wychodzące daleko za horyzont obecnych trendów,
- Yamaha Niken od Jacka Ociepko z Motocykla za nowatorską konstrukcję motocykla charakteryzującą się dwoma przednimi kołami pochylającymi się podczas pokonywania zakrętów,
- Alfa Romeo od Rafała Jemielity z Playboya za powrót do F1.
Więcej na www.MotorShow.pl.
Źródło: Grupa MTP