Suzuki SV-7GX – crossoverowy motocykl z duchem legendarnego V-Twina
SuzukiSuzuki zaprezentowało podczas targów EICMA w Mediolanie model SV-7GX, który wprowadza nową jakość w segmencie crossoverów motocyklowych średniej klasy. Nowość japońskiego producenta to połączenie sportowego charakteru legendarnego SV650 z uniwersalnością i komfortem modelu adventure V-Strom 650XT. Premierowy jednoślad z Hamamatsu ma szansę przyciągnąć zarówno początkujących motocyklistów, jak i doświadczonych entuzjastów poszukujących zwinnej, ale wszechstronnej maszyny.
Koncepcja motocykla na każdą okazję
SV-7GX to odpowiedź na potrzeby szerokiego grona użytkowników – od osób wybierających swoją pierwszą maszynę o większej pojemności po doświadczonych kierowców szukających lekkiego i zwinnego motocykla. Model wyposażono w 17-calowe koła z oponami do jazdy szosowej Pirelli Angel GT II, które zapewniają precyzyjne prowadzenie i dynamikę. Wyprostowana pozycja siedząca oraz kompaktowe wymiary sprawiają, że motocykl jest dostępny dla szerokiego spektrum wzrostów kierowców.
Sprawdzony silnik V-Twin w nowoczesnym wydaniu
Sercem SV-7GX jest znany z niezawodności dwucylindrowy silnik V-Twin o pojemności 645 cm3 z kątem rozwarcia cylindrów 90 stopni. Jednostka rozwija moc 54 kW przy 8500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 64 Nm przy 6800 obr./min. To konstrukcja, która przez ponad dwie dekady produkcji znalazła zastosowanie w ponad pół miliona sprzedanych motocykli Suzuki.
źródło: SuzukiW najnowszej odsłonie silnik otrzymał elektroniczne sterowanie przepustnicami typu ride-by-wire, które współpracuje z trzema trybami jazdy dostępnymi poprzez system Suzuki Drive Mode Selector. Standardowym wyposażeniem jest również dwukierunkowy quickshifter umożliwiający zmianę biegów bez użycia sprzęgła, co podnosi komfort i dynamikę jazdy. System kontroli trakcji STCS z różnymi poziomami zaawansowania oraz asystent Low RPM Assist ułatwiający płynne ruszanie i manewrowanie na niskich prędkościach dopełniają pakiet elektronicznych pomocy.
Aerodynamika i ochrona przed warunkami atmosferycznymi
Suzuki poddało nowy model testom w tunelu aerodynamicznym, co zaowocowało zastosowaniem przemyślanego zestawu owiewek i regulowanej szyby czołowej. Szybę można ustawić w jednym z trzech poziomów w zakresie 50 mm, co pozwala zminimalizować turbulencje i dostosować ochronę przed wiatrem do wzrostu kierowcy oraz rodzaju kasku. Standardowe osłony dłoni skutecznie kierują strumień powietrza z dala od ciała kierowcy, chroniąc przed chłodem i kurzem.
Ergonomia dostosowana do różnych sylwetek
Wysokość siedziska wynosi 795 mm, co w połączeniu z wąską konstrukcją ułatwia podparcie nóg podczas postojów. Za zbiornikiem paliwa umieszczono airbox, dzięki czemu środkowa część motocykla jest szczególnie smukła. Kanapa została starannie wyprofilowana – ma o centymetr więcej wypełnienia niż w modelu SV650, co zmniejsza punkty ucisku i poprawia komfort podczas dłuższych tras. Siedzisko pasażera jest grubsze o 20 mm i ma udoskonalony kształt zapewniający lepszą amortyzację.
źródło: SuzukiProfilowana aluminiowa kierownica o szerokości 74 cm została przesunięta bliżej kierowcy w porównaniu z SV650. Większa szerokość zapewnia lepszą dźwignię i wyczucie maszyny, a konstrukcja kierownicy redukuje drgania i zmniejsza zmęczenie na długich dystansach. Podnóżki umieszczono niżej, co w połączeniu z pozycją kierownicy pozwala na bardziej wyprostowaną i zrelaksowaną jazdę niż w standardowym SV650.
Podwozie i układ jezdny
Lekka rurowa rama kratownicowa ze stali zapewnia optymalną sztywność przy niskim środku ciężkości, co przekłada się na zwinne i przewidywalne prowadzenie. Mocny wahacz rurowy o przekroju owalnym gwarantuje precyzyjne prowadzenie tylnego koła oraz stabilność przy obciążeniu bagażem lub podczas jazdy z pasażerem.
Przednie zawieszenie stanowi teleskopowy widelec o średnicy 41 mm z responsywnym tłumieniem olejowym, które dobrze radzi sobie na zróżnicowanych nawierzchniach. Z tyłu zastosowano jednotłoczkowy amortyzator ze sprężyną śrubową i siedmiostopniową regulacją wstępnego napięcia. Skok zawieszenia wynosi 129 mm.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Układ hamulcowy składa się z podwójnych pływających tarcz o średnicy 290 mm z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu oraz pojedynczej tarczy 240 mm z tyłu. Całość współpracuje z systemem ABS. Nowe dziesięcioramienne felgi z lekkich stopów zostały wyposażone w sportowo-turystyczne opony Pirelli Angel GT II (120/70ZR17 z przodu, 160/60ZR17 z tyłu), które łączą przyczepność, stabilność i trwałość.
Nowoczesne oświetlenie i zaawansowana elektronika
Kompaktowe światła LED typu projektorowego (mijania i drogowe) wraz z diodowymi światłami pozycyjnymi zapewniają doskonałą widoczność i nadają motocyklowi nowoczesnego charakteru. Centralnym punktem kokpitu jest 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz TFT z automatycznym czujnikiem jasności dostosowującym podświetlenie do warunków otoczenia.
źródło: SuzukiNa ekranie kierowca może odczytać szeroki zakres informacji: chwilowe i średnie zużycie paliwa, temperaturę otoczenia, pozycję biegu, liczniki podróży, przypomnienia o przeglądach, status kontroli trakcji, trybów jazdy i quickshiftera oraz pełne wskaźniki prędkości i obrotów silnika.
System Suzuki Ride Connect+ (kompatybilny z iOS i Android) umożliwia korzystanie z nawigacji zakręt po zakręcie. Na wyświetlaczu pojawiają się powiadomienia o połączeniach telefonicznych, wiadomościach tekstowych, wydarzeniach z kalendarza, ostrzeżenia pogodowe oraz alerty prędkości. Aplikacja pozwala także na zdalne sprawdzenie poziomu paliwa, licznika przebiegu, historii zużycia paliwa, ostatniego miejsca parkowania czy trasy przejazdu. Port USB-C (5V/3A) z wygodnie wyprowadzonym przewodem ułatwia ładowanie zewnętrznych urządzeń elektronicznych.
Praktyczne rozwiązania na co dzień
Zbiornik paliwa o pojemności 17,4 litra (o 2,9 litra więcej niż w SV650) zapewnia większy zasięg między tankowaniami przy zachowaniu smukłej formy dopasowanej do ergonomii motocykla. Standardowo montowany obszerny tylny bagażnik z tworzywa sztucznego zwiększa wszechstronność SV-7GX, ułatwiając przewóz bagażu podczas dłuższych podróży.
Parametry techniczne
Masa gotowego do jazdy motocykla wynosi 211 kg przy długości całkowitej 2160 mm, szerokości 910 mm i wysokości 1295 mm. Rozstaw osi to 1445 mm, a prześwit 135 mm. Stopień sprężania silnika wynosi 11,2:1, a napęd przenoszony jest przez sześciobiegową skrzynię na tylne koło łańcuchem.
Zużycie paliwa według normy WMTC wynosi 4,2 l/100 km (23,8 km/l), a emisja CO₂ to 97 g/km. Kąt główki ramy wynosi 25 stopni przy wyprzedzeniu 106 mm.
Warianty kolorystyczne
Suzuki SV-7GX dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych: Pearl Brilliant White/Metallic Triton Blue – kolory nawiązujące do historycznych barów wyścigowych Suzuki, matowy Pearl Matte Greige oraz ponadczasowy Glass Sparkle Black w monochromatycznej czerni.
Nowy model Suzuki ma szansę stać się popularnym wyborem w segmencie średniej klasy, łącząc sprawdzoną konstrukcję z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi i uniwersalnym charakterem odpowiadającym na różnorodne potrzeby użytkowników.
Źródło: Suzuki









