Suzuki triumfuje na Bol d'Or 2025 i prezentuje nowy GSX-R1000R

Suzuki świętuje triumf na Bol d'Or 2025 Suzuki

Trzeci z rzędu sukces Suzuki z zespołem Yoshimura SERT Motul, bohaterem Bol d'Or 2025: legendarnym 24-godzinnym wyścigiem Le Castellet (Francja), który zamyka sezon 2025 FIM EWC World Endurance Championship. Historyczny i wymagający wyścig, który stanowi idealny teren do uczczenia wyścigowych korzeni producenta z Hamamatsu.

Z okazji tego prestiżowego wyścigu Suzuki zaprezentowało światową premierę nowego GSX-R1000R, ewolucji super sportowego motocykla, który od czterdziestu lat reprezentuje esencję filozofii GSX-R: „Zaprojektowany, aby osiągać, zbudowany, aby ekscytować”.

Czterdzieści lat historii, legenda, która się odnawia

Od debiutu legendarnego GSX-R750 w 1985 roku do obecnego GSX-R1000R, każda generacja ewoluowała dzięki doświadczeniu Suzuki zdobytemu podczas zawodów.

Z ponad 20 tytułami FIM Endurance World i długą listą globalnych sukcesów, GSX-R stał się absolutną ikoną dwóch kółek. Nowy GSX-R1000R świętuje 40. rocznicę rodziny GSX-R dedykowanym projektem i trzema okolicznościowymi barwami, które przywołują niezapomniane momenty w jego sportowej historii: niebieskie barwy wersji 750 z 1986 roku, żółte barwy inspirowane zwycięskim zespołem Alstare Suzuki z 2005 roku, który zdobył 7 miejsc na podium w Mistrzostwach Świata Superbike oraz czerwone barwy inspirowane legendarnym mistrzem świata Kevinem Schwanzem w 1993 roku.

Najwyższa technologia i wydajność

Sercem nowego GSX-R1000R jest czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 999,8 cm3, zoptymalizowany pod kątem wysokich osiągów. Przeprojektowane głowice cylindrów, nowe komory spalania, stopień sprężania zwiększony do 13,8:1, poprawiający w ten sposób sprawność cieplną i utrzymujący żywiołową moc typową dla GSX-R, zapewniają lepsze osiągi, natomiast nowy kompaktowy tytanowy układ wydechowy łączy w sobie wydajność i agresywność stylistyczną.

Jeśli chodzi o elektronikę, platforma Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) wprowadza bardziej zaawansowane i intuicyjne sterowanie: 10-poziomową kontrolę trakcji, zaktualizowaną kontrolę startu, ulepszony dwukierunkowy quickshifter i zaawansowany system hamowania szynowego Motion, który optymalizuje hamowanie nawet podczas pokonywania zakrętów. Dopełnieniem pakietu jest nowy, lżejszy i bardziej precyzyjny moduł IMU Bosch, który zapewnia niespotykaną dotąd kontrolę dynamiki.

Podwozie również otrzymało ważne aktualizacje: przeprojektowany wał korbowy z większymi podporami i zmienioną skrzynią korbową, aby wytrzymać jeszcze większe obciążenia, nowy łańcuch rozrządu, sprzęgło SCAS (wspomagane i poślizgowe) zoptymalizowane pod kątem jeszcze płynniejszego i mniej męczącego zarządzania. Bateria litowa HY battEliiy P-series, lżejsza, bardziej kompaktowa, bezpieczniejsza i trwała, jednostka sterująca Astemo ABS nowej generacji, bardziej kompaktowa i lżejsza (51 g mniej niż poprzednia), która poprawia integrację z systemami elektronicznymi.

Uroczysty design i ewolucyjna aerodynamika

Rower świętuje swoje 40-lecie z odnowionym designem i ekskluzywnymi detalami. Z tej okazji wprowadzono trzy nowe, przyciągające wzrok kolory, które nawiązują do kultowych historycznych barw GSX-R. Każdy model ozdobiony jest logo 40. rocznicy umieszczone na zbiorniku, owiewkach i kluczyku. Nie brakuje charakterystycznych akcentów, takich jak logo GSX-R na tłumiku i siedzeniu, podczas gdy tarcza dociskowa i osłony sprzęgła są wykończone w eleganckim szarym kolorze, a tarcze hamulcowe mają wyrafinowane złote wykończenie, dopełniając wygląd, który oddaje hołd chwalebnej historii modelu.

Źródło: Suzuki

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę