Zupełnie nowa Honda Africa Twin
Zapowiadana od dawna zupełnie nowa odsłona Hondy Africa Twin jest zdecydowanie najbardziej wyczekiwaną tegoroczną premierą wśród jednośladów.
Wszystko za sprawą jej już legendarnej poprzedniczki (XRV 750), która przez 13 lat nie mogła doczekać się godnego następcy wśród maszyn typu Adventure. CRF 1000L z poprzedniczką będzie miała wspólny jedynie przydomek oraz ogólną koncepcję motocykla turystycznego, na którym bez większych obaw będzie można opuścić utwardzone trasy. Do napędu posłuży dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 998 cm3 z pojedynczym wałkiem rozrządu (Uni-Cam) i wykorbieniami wału co 270 stopni. Moc 95 KM oraz 98 Nm momentu obrotowego to znak, że tym modelem Honda nie zamierza konkurować z mocniejszymi jednośladowymi crossoverami. Tu bardziej ma się liczyć uniwersalność, poręczność, zwrotność i relatywnie niska masa (208 kg w wersji podstawowej).
O tym, że nowej Afryce Twin daleko do turystycznych, podwyższonych pontonów świadczyć mają nie tylko slogan reklamowy “True Adventure”, ale np. szprychowe koła o stricte offroadowych wymiarach - 21 cali z przodu oraz 18 z tyłu, zawieszenia o dużym skoku, czy zwarta konstrukcja ze smukłą owiewką. Nie zabrakło oczywiście nowinek technicznych jak dostępny w opcji ABS, który jest odłączany dla tylnego koła, kontrola trakcji z trzema trybami pracy, czy możliwość wyposażenia w dwusprzęgłową automatyczną przekładnię DCT z trybami pracy przygotowanymi specjalnie na asfalt oraz w teren. W Europie dostępną będą różne wersje CRF 1000L, a cena wersji z ABS ma wynosić ok. 12 700 Euro.