Akademia Oponiarska PZPO – nowy partner, nowe szkolenia

Akademia Oponiarska szkolenie od PZPO PZPO

Akademia Praktycznych Umiejętności to eksperci w dziedzinie układów mechanicznych i elektrycznych pojazdów oraz wiodący zespół szkoleniowy dla producentów samochodów i ASO. Teraz dołączają do grona partnerów Akademii Oponiarskiej PZPO
 

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) ma nowego partnera w ramach Akademii Oponiarskiej. Eksperci od opon wspólnie z ekspertami od mechaniki z Akademii Praktycznych Umiejętności (APU) przygotowali nowe programy szkoleniowe, w tym unikalne na rynku szkolenia z opon motocyklowych i mechaniki tylnej osi motocykla. Dostępne są szkolenia 1 lub 2-dniowe, które obejmują nie tylko naukę prawidłowej wymiany opon do motocykli, ale też zasady doboru opon do wybranego modelu czy elementy konstrukcyjne opon.

Wszystkie szkolenia Akademii Oponiarskiej mają miejsce w nowoczesnym, klimatyzowanym budynku, z doskonale wyposażonymi salami treningowymi, z nowoczesnymi wyważarkami, montażownicami, stanowiskami do naprawy opon, sprzętem do obsługi czujników ciśnienia oraz podnośnikiem w tym dla motocykli, a także salą szkoleń teoretycznych. Jest to pierwszy w Polsce niezależny ośrodek szkoleniowy branży oponiarskiej, który umożliwia planowe kursy dla serwisantów opon oraz zdobycie odpowiednich kwalifikacji. Także ośrodek szkoleniowy Akademii Praktycznych Umiejętności w Międzychodzie pod Poznaniem to nowoczesne zaplecze do szkoleń z obsługi mechanicznej pojazdów.

Do grup szkoleniowych można zapisywać się na stronie www.akademiaoponiarska.pl.

Dzięki współpracy z Akademią Praktycznych Umiejętności powstają także wyczekiwane przez rynek szkolenia z obsługi samochodów elektrycznych i hybryd – praca z wysokimi napięciami oraz układami 48V.

Opony przy jeździe z prędkością autostradową obracają się ponad 1000 razy na minutę. Są trzecim najszybciej kręcącym się elementem w motocyklu, po wałku silnika i przeniesieniu napędu – ale jedynym z tej trójki nie zrobionym z metalu. To oznacza, że margines na błędy produkcyjne i serwisowe jest bardzo mały, a odpowiedzialność serwisu bardzo duża. Na naszych drogach widzimy coraz więcej jednośladów, a bezpieczeństwo ogumienia jest w tym przypadku jeszcze ważniejsze – nie ma tu żadnego marginesu błędu. Tymczasem zasady dotyczące opon do motocykli są jeszcze mniej spopularyzowane niż w przypadku opon samochodowych – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

My jesteśmy ekspertami od układów mechanicznych i elektrycznych w pojazdach, a PZPO od opon. Wspólna oferta, którą cały czas poszerzamy, to kompleksowe programy szkoleniowe. Dzięki dedykowanym ośrodkom szkoleniowym w Piechaninie i Sochaczewie mamy dużą elastyczność w dostosowywaniu modułów szkoleniowych do specyficznych potrzeb klientów – zapewnia Rafał Kosiński, prezes APU.

Źródło: PZPO 

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę