Backstage sesji premierowych motocykli Junak

Junak
18.8.2016

16 godzin ciągłej jazdy na trzech premierowych propozycjach od Junaka. Modele M11 Cafe, M12 oraz RS 125 Pro przywędrowały na Śląsk, gdzie teraz błyszczą przed obiektywami fotografów i wideo operatorów.

Zobaczcie koniecznie kulisy pracy, której końcowy efekt poznacie już niedługo…

 W tegorocznej sesji biorą udział 3 najważniejsze premiery ostatnich miesięcy.

Pierwsza z nich to Junak M11 125 Cafe. Uwagę zwraca przede wszystkim klasyczna stylistyka i dbałość o detale. Charakterystycznie ukształtowana kanapa i zbiornik paliwa sprawiają, że motocykl wzbudził wśród pasjonatów naszej marki spore zainteresowanie. Do tego bardzo szerokie tylne ogumienie i podwójny, chromowany układ wydechowy. Junak M11 125 Cafe dzięki takim elementom jest jednośladem, który nie może przejechać ani jednego kilometra będąc niezauważonym.Warto zwrócić także uwagę na serce Junaka M11 125 Cafe. To doskonale znana i sprawdzona jednostka, którą można spotkać w innych modelach - M11 i M16. To chłodzony cieczą, dwucylindrowy silnik OHC o mocy niemal 11 KM. Z racji konstrukcji cieszy się nie tylko wysoką kulturą pracy i brakiem wibracji przy wysokich prędkościach obrotowych, ale przede wszystkim zaskakującym, rasowym brzmieniem. Prowadzenie Junaka M11 125 Cafe to zupełnie nowe, motocyklowe doznania. Jednoślad zachęca do dostojnego pokonywania każdego kilometra. Przy tym Cafe może pochwalić się optymalnym rozłożeniem mas, co jest niezwykle istotne dla początkujących miłośników dwóch kółek.Junak M11 125 Cafe to zaproszenie na nieco dłuższe wyprawy. Pięciobiegowa manualna skrzynia biegów daje poczucie absolutnej kontroli nad motocyklem, a miękko zestrojone zawieszenie dba o przyjemność z jazdy bez względu na dystans. Tarczowe hamulce na obu osiach to nie tylko bezpieczeństwo, ale także poczucie pewności, że Junak M11 125 Cafe jest motocyklem, na który możesz liczyć w każdej sytuacji.

Kolejnym bohaterem jest nowy Junak RS 125 w odmianie Pro. Wzmocniona jednostka napędowa o mocy 12,2 KM zaopatrzona w system chłodzenia cieczą. Niezwykle wydajny, w pełni hydrauliczny układ hamulcowy na obu osiach oraz sportowy design. Doskonałe wyważenie i pewność prowadzenia. To sprawia, że nowy RS 125 Pro jest jedną z najciekawszych propozycji dla posiadaczy prawa jazdy B na rynku.

W tegorocznej sesji bierze także udział Junak M12 125. Designerzy zadbali o to, aby połączyć konserwatywne linie z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Nowy Junak posiada klasyczną linię zbiornika paliwa, który mieści 13.5 l benzyny, gwarantując zasięg przekraczający 600 km. W oczy rzuca się także solidne wykończenie końcówki układu wydechowego, który podkreśla klasyczny rodowód modelu M12. Warto również spojrzeć na błotniki, które zostały w całości wykonane z wysokiej jakości metalu. Za przyjemność z jazdy odpowiada niezwykle komfortowo zestrojone zawieszenie, zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. Junak M12 posiada jeden z największych rozstawów osi w swojej klasie – 1435 mm, który sprawia, że motocykl wyróżnia się pewnością prowadzenia, zarówno w zakrętach, jak i na dziurawej nawierzchni. Do dalszych wypadów zachęcają także duże koła, miękkie, dwuosobowe siedzisko, szerokie podnóżki oraz kierownica wyposażona w ergonomiczne manetki o sporej średnicy. To połączenie zapewnia wygodną i niczym niewymuszoną pozycję za kierownicą, co pozwala jeszcze bardziej cieszyć się z każdego przebytego kilometra. Jednostka nowego Junaka M12 125 to innowacyjna konstrukcja, która zorientowana jest nie tylko na wysoką kulturę pracy, ale także na ekologię i ekonomię. Dwuzaworowy silnik o mocy 10.8 KM (7.4 kW) został wyposażony w wałek wyrównoważający, który skutecznie ogranicza wibracje jednostki przy wysokich prędkościach obrotowych. Sporo uwagi poświęcono optymalizacji osiągów, sprawiając, że Junak M12 wykazuje bardzo dobrą dynamikę w swoim segmencie. Rama Junaka M12 125 to niezwykle lekki i wytrzymały szkielet w którym priorytetem było zabezpieczenie antykorozyjne. Składa się ono z trzech warstw, odpornych na działania wysokich temperatur oraz wilgoci. Projektanci zadbali także o dobry rozkład masy, co zdecydowanie zwiększa pozytywne doznania z jazdy.Istotne jest także bezpieczeństwo nowego Junaka M12. Przednia lampa to innowacyjne konstrukcja wykorzystująca technologię Lucalox™, która sprawia, że będziesz zaskoczony jej zasięgiem bez ryzyka oślepiania innych kierowców. Kierunkowskazy oraz tylny klosz światła pozycyjnego i stopu zostały oparte o żarówki LED o żywotności do 30 000 godzin. Dzięki temu udało się zredukować także użycie energii oraz wpłynąć na bezpieczeństwo emitując więcej światła w porównaniu do tradycyjnych żarówek. Układ zapłonowy Junaka M12 sterowany jest poprzez mikroprocesorowy układ DI, który odpowiada za polepszenie osiągów jednostki napędowej, dużą kulturę pracy przy zachowaniu niskiego spalania.
    
Źródło: blog.junak.com.pl

O Autorze

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę