BMW Motorrad przedstawia nowe modele R 18

BMW Motorrad przedstawia nowe modele R 18 BMW Motorrad

BMW R 18 i R 18 Classic z nowymi rozwiązaniami technicznymi oraz nowymi powłokami lakierniczymi, opcjonalnymi akcesoriami i wyposażeniem do wszystkich modeli R 18.

Marka BMW Motorrad weszła do segmentu cruiserów w 2020 roku z modelem BMW R 18, a następnie tego samego roku z wersją R 18 Classic, którą można określić mianem nostalgicznego motocykla turystycznego. Wreszcie w 2021 roku do serii Big Boxer Heritage dodano wersje R 18 Transcontinental, tj. motocykl turystyczny Grand American do luksusowych podróży oraz R 18 B, czyli bagger do zrelaksowanej jazdy po autostradach. W 2023 roku piątym członkiem fascynującej rodziny R 18 stała się wersja BMW R 18 Roctane w stylu custom bagger oferująca od tego czasu najwyższej klasy podróże. Modele R 18 z roku modelowego 2025 zostały zaktualizowane pod względem stylistyki, komfortu i technologii.

BMW R 18 model 2025 BMW Motorrad

Silnik Big Boxer spełnia teraz wymogi normy Euro5+ we wszystkich modelach BMW R 18 oraz dysponuje większym momentem obrotowym. Zmodyfikowany sterownik silnika zapewnia teraz zgodność z wymogami normy Euro5+. Maksymalny moment obrotowy silnika Big Boxer o mocy 67 kW (91 KM) i pojemności 1802 cm3 został zwiększony o 5 Nm do 163 Nm przy 3000 obr/min. Od 2000 do 4000 obr/min w każdej chwili dostępnych jest ponad 150 Nm momentu obrotowego, co daje niesamowitą radość z jazdy.

BMW R 18: customowy cruiser w nowoczesnym, dynamicznym stylu

Odświeżone BMW R 18 jest teraz cruiserem o purystycznej, ale także bardziej współczesnej stylistyce. Nowy wygląd osłon przednich i tylnych kół wraz z 18-calowym tylnym kołem (wcześniej 16-calowym) z siedmioma podwójnymi ramionami nadaje modelowi R 18 bardziej dynamiczną prezencję, która jeszcze bardziej podkreśla jego autentyczny charakter cruisera. Koła są opcjonalnie dostępne również w wersji Contrast Cut. W tym przypadku odlewane felgi aluminiowe zostały wypolerowane na połysk, a następnie zabezpieczone bezbarwnym lakierem. Znana kombinacja kół szprychowych 19"/16" jest nadal dostępna w ramach wyposażenia opcjonalnego.

Na całej długości górnej części wyróżnia się rzeźba kultowego zbiornika paliwa, która płynnie przechodzi w tylny błotnik kończący się na poziomie plakietki BMW. Przedni błotnik, który wcześniej miał kształt klasycznego łuku, prezentuje się teraz znacznie bardziej nowocześnie i dynamicznie dzięki wysklepieniu powierzchni. Wszystkie trzy elementy wyglądają teraz tak, jakby stanowiły jeden odlew. Do tej stylistyki doskonale pasuje pokrywa boczna o wyraźniejszym profilu. Bardziej nowoczesną stylistykę można również dostrzec w „surowym wyglądzie” sekcji widelca, którego rury są teraz pozbawione klasycznych tulei.

Podpis

Inne cechy, które harmonizują z bardziej dynamicznym designem, to nowe tłumiki o okrągłym przekroju i pojedyncze siedzenie z pianką o grubości 10 mm oraz zmienione kontury. Znacznie wygodniejsze siedzenie jest zdejmowane. Można je wygodnie odblokować za pomocą przycisku ukrytego pod pokrywą.

W celu zwiększenia komfortu podczas jazdy amortyzator sprężynowy ma nową konfigurację pod względem współczynników sprężystości/tłumienia. Zastosowano ją wraz z nowym 18-calowym kołem tylnym i nową oponą w rozmiarze 180/55 B 18. Inne nowe wyposażenie obejmuje standardowe światła dzienne (na wybranych rynkach) oraz gniazdo ładowania USB-C.

BMW R 18 Classic: jeszcze bardziej klasyczne i autentyczne

Motocykl BMW R 18 Classic również zyskał udoskonaloną stylistykę, która jeszcze dobitniej podkreśla jego charakter nostalgicznego motocykla turystycznego. Najbardziej rzucającą się w oczy nowością jest przedni fartuch przejęty z modelu R 18 B w połączeniu z 19-calowym przednim kołem szprychowym (wcześniej 16-calowym). Przedni błotnik zawiera teraz przedłużony fartuch, który został znacznie obniżony dla uzyskania stylowego efektu. Nowy błotnik nie tylko wizualnie współgra z rurami widelca występującymi nadal w R 18 Classic, ale także niepodważalnie podkreśla jego przynależność do nostalgicznego segmentu touringowego. Wraz z nowymi osłonami bocznymi i tylnymi tłumikami o okrągłym przekroju nadaje to temu motocyklowi jeszcze bardziej klasyczny oraz autentyczny wygląd. Inne nowe wyposażenie obejmuje światła dzienne w standardzie (na wybranych rynkach) i gniazdo ładowania USB-C.

Podpis

BMW R 18 i R 18 Classic Blacked Out: czarne, eleganckie i wyjątkowo wyraziste

W wariancie Blacked Out dostępnym jako fabryczne wyposażenie dodatkowe BMW R 18 i R 18 Classic dzięki elementom wyposażenia w kolorach Black High Gloss oraz Dark Chrome wyglądają wyjątkowo elegancko i wyraziście.

Wyposażenie dodatkowe Blacked Out obejmuje czarny układ napędowy, opcję Design Option Black, układ wydechowy w kolorze Dark Chrome oraz inne elementy w kolorze Black High Gloss lub Dark Chrome.

BMW R 18 Blacked Out jest dostępne w kolorach Blackstorm Metallic, Mineral Grey Metallic Matt i Two-Tone Brooklyn Grey.

BMW R 18 Classic Blacked Out jest wykończone w kolorze Two-Tone Brooklyn Grey Metallic.

Nowe wyposażenie dodatkowe i oryginalne akcesoria BMW Motorrad nowych BMW R 18 i R 18 Classic

Wyposażenie dodatkowe

Pakiet Comfort z regulatorem prędkości (tylko BMW R 18), podgrzewanymi manetkami, systemem Hill Start Control i zamykanym korkiem wlewu paliwa.

  • Koła szprychowe 19"/16" (tylko BMW R 18).
  • Koła Contrast Cut, czarne (tylko BMW R 18).
  • Oryginalne akcesoria BMW Motorrad.

Wykończenie kokpitu Blackstorm Metallic.

  • Kierownica Dragbar, czarna.
  • Kierownica Dragbar, chromowana.
  • Podnóżek, czarny.
  • Kolektor wylotowy, czarny.
  • Pałąk ochronny silnika, czarny.
  • Błotniki z kołami szprychowymi 3,5 x 16" z przodu i 5,0 x 16" z tyłu.

Źródło: BMW Motorrad

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę