BMW Motorrad zaprezentowało koncepcyjne BMW R20
BMW Motorrad zaprezentowało nowy model koncepcyjny BMW R20 concept. Ten motocykl ma podkreślać najwyższy kunszt i prezentować się się jako uosobienie wyrazistego i chłodnego designu, dopracowanego w najdrobniejszych szczegółach.
BMW R20 concept to motocykl, który ma zachwycać mocnym wygląd w swobodnym stylu dżentelmena, spełniając jednocześnie typowe dla siebie atrybuty BMW Motorrad: klasyczny design i doskonała inżynieria w połączeniu z ekscytującą mechaniką.
Skoncentrowany wokół silnika Big Boxer mającego gwarantować przyjemność z jazdy, ekspresyjny zbiornik prezentujący się niczym rzeźba oraz tył jest zredukowany do niezbędnego minimum, aby podkreślić czyste linie i moc motocykla.
Podwozie zostało całkowicie przeprojektowane i wraz z czarną ramą główną z podwójną pętlą wykonaną z rur ze stali chromowo-molibdenowej stanowi kręgosłup. Z czarnym kołem tarczowym o wymiarach 17x6,25 cala z tyłu, na którym zamontowano oponę o rozmiarze 200/55, oraz 17-calowym kołem szprychowym z czarnymi szprychami i oponą o rozmiarze 120/70 z przodu, koncepcyjne BMW R20 łączy tradycję z nowoczesnością.
BMW R20 łączy w sobie tradycję i nowoczesność. Sprawdzony układ BMW Paralever został wykonany w nowym wariancie dwuramiennym, w którym wahacz wykonany jest ze stali chromowo-molibdenowej, a kolumna Paralever z aluminium. Kinematyka została zaprojektowana tak, aby moment napędowy był całkowicie zrównoważony. Dwa frezowane aluminiowe wsporniki tylnej osi to kolejny wysokiej jakości detal. Odsłonięty wał napędowy, koncepcyjnie przejęty z modelu R18 - wizualna atrakcja znanych modeli R 18 - został skrócony w celu integracji z architekturą roadstera. Jako elementy zawieszenia z przodu i z tyłu pracują w pełni regulowane komponenty Öhlins Blackline. Podstawowa geometria pojazdu charakteryzuje się kątem główki ramy wynoszącym 62,5° oraz rozstawem osi wynoszącym 1550 mm. O hamowanie dbają radialnie montowane zaciski hamulcowe ISR z przodu i z tyłu - z sześcioma tłoczkami z przodu i czterema tłoczkami na zacisk hamulcowy z tyłu.
Dodatkowo układ wydechowy 2 w 2 zapewnia odpowiedni charakter dźwięku i doskonale uzupełnia stylistykę. Jako Big Boxer Roadster, koncepcja BMW R20 ma wyznaczać nowe standardy w świecie motocykli i potwierdzać zaangażowanie BMW Motorrad w najlepszą inżynierię i czystą pasję do motocykli.
Żywa kultura Big Boxera
Centralnym elementem koncepcji BMW R20 pozostaje chłodzony powietrzem i olejem silnik Big Boxer, teraz o pojemności skokowej 2000 cm3. Na potrzeby motocykla koncepcyjnego opracowano nowe osłony głowicy cylindrów, nową osłonę paska i nową chłodnicę oleju, aby móc częściowo ukryć przewody olejowe.
Szczególną atrakcją jest widok z boku: w taki sposób pożna prześledzić drogę powietrza, które przepływa przez otwarte lejki wlotowe do przepustnic i cylindrów, a następnie wydostaje się przez otwarty układ wydechowy i rury wydechowe w kształcie megafonu, tworząc typowy dźwięk Big Boxera.
Odważny styl
Aluminiowy zbiornik otrzymał nowy design i prezentuje się w progresywnym kolorze "hotter than pink" z lat 70-tych. Koncepcja BMW R20 jest skoordynowana kolorystycznie z osłonami głowicy cylindrów, osłoną paska i lejkami wlotu powietrza wykonanymi z polerowanego i anodyzowanego aluminium, a także kolumną Paralever, systemem podnóżków i zaciskami hamulcowymi ISR w kolorze brązowym.
"Koncepcja R20 to odważna interpretacja DNA BMW Motorrad" - mówi Alexander Buckan, szef działu projektowania BMW Motorrad. "Łączy w sobie nowoczesne elementy techniczne z klasyczną stylistyką roadstera. Jego ponadwymiarowe proporcje i minimalistyczna estetyka nadają mu niepowtarzalny charakter".
Tylne światło zostało zintegrowane z pojedynczym siedzeniem, które jest tapicerowane pikowaną czarną Alcantarą i drobnoziarnistą skórą. Kompaktowy tył podkreśla dynamiczny wygląd roadstera. Nowoczesny reflektor LED ma formę aluminiowego pierścienia wydrukowanego w 3D ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Główny reflektor wydaje się optycznie unosić w środku tego pierścienia świateł do jazdy dziennej.