Suzuki Hayabusa – trzecia odsłona legendy oficjalnie zadebiutowała

Debiut trzeciej odsłony Suzuki Hayabusa Suzuki

Długo wyczekiwana, trzecia generacja Hayabusy właśnie zadebiutowała. Po raz pierwszy w historii motocykl Suzuki miał swoją premierę w Wirtualnym Salonie Suzuki (Suzuki Motorcycle Global Salon).

Od premiery pierwszej generacji w 1999 roku Hayabusa nieustannie dostarczała największą moc i moment obrotowy do 6000 obr./min – większą niż jakikolwiek inny motocykl sportowy. Nowa Hayabusa podtrzymuje tę tradycję, dostarczając jeszcze więcej mocy i oddając ją jeszcze płynniej w niskim i średnim zakresie obrotowym. To czyni ją jeszcze szybszą i łatwiejszą do kontrolowania w pełnym zakresie.

Zawansowany zestaw najnowszej, inteligentnej elektroniki pozwala kierowcy wybrać, jak motocykl będzie reagował na jego polecenia i jak będzie się spisywał w różnych sytuacjach. To pozwoli nawet mniej doświadczonym jeźdźcom nauczyć się jak najlepiej kontrolować to, co oferuje Hayabusa. Wśród systemów znajdują się również funkcje poprawiające ogólny komfort użytkowania, by przyjemność z jazdy oraz duma z posiadania Hayabusy były jeszcze większe.

Zespół pracujący nad rozwojem nowego modelu był w pełni zaangażowany, aby zachować wszystkie cechy Hayabusy, które sprawiły, że stała się legendą, jednocześnie skupiając się na stworzeniu zupełnie nowej generacji na przyszłość. Efekt wiernie oddaje zaangażowanie Suzuki w doskonałe rzemiosło i dopracowywanie najdrobniejszych szczegółów.

Trzecia odsłona Hayabusy kosztuje 84 900 zł. Motocykl jest produkowany w japońskiej fabryce w Hamamatsu. Dostawy pierwszych egzemplarzy do salonów rozpoczną się na początku kwietnia tego roku.

Najważniejsze cechy

Silnik:

  • legendarny, chłodzony cieczą, rzędowy czterocylindrowy silnik Hayabusy drugiej generacji, o pojemności 1340 cm3, udoskonalony, jeszcze bardziej wydajny i bardziej trwały,
  • zaprojektowany na nowo układ wydechowy, poprawiający wartości mocy i momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów, oraz spełniający normy emisji spalin Euro 5,
  • poprawiona charakterystyka silnika – jeszcze bardziej płynny i równomierny sposób oddawania mocy w najbardziej przydatnym w codziennym użytkowaniu niskim i średnim zakresie obrotów.  

Podwozie:

  • lekka i wytrzymała, podwójna rama oraz wahacz z odlewu aluminium łącząca niezawodność i wytrzymałość z niską masą,
  • aerodynamiczne owiewki oferujące jeden z najlepszych współczynników oporu powietrza osiąganych przez motocykle oraz doskonałą ochronę przed pędem powietrza. Zapewniają nie tylko genialną stabilność i kontrolę przy wysokich prędkościach, ale także czynią jazdę bardziej komfortową i mniej męczącą, 
  • zbalansowana charakterystyka kierowania łącząca dużą stabilność przy wysokich prędkościach ze zwinną i łatwą zmianą kierunków zapewni dużą pewność siebie podczas jazdy z niższymi prędkościami, 
  • ustawienie początkowe zawieszenia – w pełni regulowanego, odwróconego widelca KYB o średnicy 43 mm oraz amortyzatora tylnego KYB zapewniające kompromis pomiędzy dobrą amortyzacją a wspaniałą stabilnością podczas jazdy na wprost, 
  • czterotłoczkowe, przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema® współpracujące z dwoma 320-milimetrowymi tarczami zapewniające imponującą skuteczność hamowania.  
  • nowe, indywidualnie zaprojektowane opony Bridgestone gwarantujące świetną przyczepność.  
  • nowe 7-szprychowe koła poprawiające wyczucie przyczepności, 
  • rozkład masy wynoszący 50:50, 
  • połówki kierownicy zamontowane o 12 mm bliżej kierowcy podnoszą komfort jazdy, redukujące zmęczenie i efektywnie zwiększające łatwość prowadzenia podczas dynamicznej, sportowej jazdy.  

Zaawansowane systemy elektroniczne:   

  • Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) – system wspomagania jazdy, 
  • Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) – przełącznik trybu jazdy oferujący wybór jednego z trzech fabrycznych lub trzech indywidualnie ustawianych trybów jazdy,
    – Motion Track Traction Control System - system kontroli trakcji  (10 trybów + możliwość wyłączenia), 
    – Power Mode Selector – przełącznik trybu mocy silnika (3 tryby), 
    – Dwukierunkowy quickshifter (2 tryby pracy + możliwość wyłączenia), 
    – Anti-lift Control System – system przeciwdziałania podnoszenia przedniego koła (10 trybów + możliwość wyłączenia),
    – Engine Brake Control System –system kontroli hamowania silnikiem (3 tryby + możliwość wyłączenia), 
  • Active Speed Limiter – ogranicznik prędkości, 
  • Launch Control System – asystent startu (3 tryby), 
  • Emergency Stop Signal – sygnalizacja hamowania awaryjnego, 
  • Suzuki Easy Start System – system łatwego rozruchu, 
  • Low RPM Assist – asystent ruszania, 
  • Cruise Control System – tempomat,
  • Combined Brake System – kombinowany układ hamulcowy, 
  • Motion Track Brake System – system kontroli hamowania, 
  • Slope Dependent Control System – system kontrolowania jazdy po pochyłości, 
  • Hill Hold Control System – asystent ruszania pod górę. 

Wyposażenie elektryczne:

  • Nowoczesny zestaw wskaźników z poprawioną funkcjonalnością, wyposażony w nowy wyświetlacz TFT LCD umieszczony pomiędzy analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem. Dzięki funkcji aktywnego wyświetlacza (Active Data Display) zapewnia wszystkie aktualne informacje na temat motocykla.  
  • Ustawione pionowo światła w systemie Multi-LED utrzymane w nowoczesnej, agresywnej stylistyce zapewniające cieszący oko wygląd.  
  • Po raz pierwszy w motocyklu Suzuki: zintegrowane z kierunkowskazami światła pozycyjne, okalające zewnętrzne krawędzie kanałów dolotowych SRAD.  
  • Poprowadzone poziomo połączone, tylne światła w systemie LED mocno akcentujące tylną sekcję motocykla.  
  • Ergonomiczne ułatwiające obsługę przełączniki na połówkach kierownicy.  

Źródło: Suzuki

O Autorze

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę