Rynek Motocyklowy
Reklama
Reklama

Katana na ten rok

Suzuki
Reklama
Reklama

Podczas ostatnich targów EICMA w Mediolanie Suzuki przygotowało niespodziankę, czyli odświeżony model Katana przygotowany na 2022 rok.

Katana została zaprojektowana jako motocykl uliczny o sportowym charakterze, który wykorzystuje zadziorny styl retro i doprawia go współczesnym designem oraz doskonałymi osiągami. Zbudowana by zapewnić ekscytującą jazdę, jakiej możesz wymagać od współczesnego motocykla klasy 1000, Katana łączy nie tylko świetne osiągi, ale też pełną kontrolę nad nimi oraz wygodną pozycję za kierownicą.

Reklama

Suzuki, oddając należny hołd legendarnej Katanie, mocno zaangażowało się w budowę i dopracowanie w najmniejszych szczegółach współczesnego motocykla o osiągach i stylistyce zgodnej z obecnymi standardami maszyn klasy 1000. Katana to odzwierciedlenie zaangażowania Suzuki w doskonalenie rzemiosła oraz gotowości do pracy nad każdym detalem, do momentu aż osiągnie pożądany efekt końcowy.

Reklama

Najważniejsze w nowej Katanie:

Cechy stylistyczne:

  • nowe kolory oraz wykończenie elementów funkcjonalnych poprawiają wrażenie wysokiej jakości wykonania
  • uchwyt kluczyka z nadrukowanym logo KATANA
  • gładki, sportowy wygląd z długimi ostrymi liniami, dający legendarnej Katanie zupełnie nowy, współczesny wygląd
  • ostry wygląd przodu oraz muskularny tył
  • charakterystyczny wygląd reflektora oraz świateł pozycyjnych LED
  • wyjątkowy, poprowadzony od wahacza tylny błotnik z uchwytem tablicy rejestracyjnej
  • logo Suzuki na zbiorniku nawiązujące do oryginalnej Katany z 1980 roku
  • dwukolorowe siedzisko łączące świetny wygląd z wysokim komfortem
  • czarny, charakterystyczny, zadarty do góry tłumik końcowy

Cechy konstrukcyjne:

  • chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3, odziedziczony z modelu GSX-R1000, dostrojony do użytku drogowego
  • sterowane elektronicznie przepustnice Ride-by-wire
  • układ wydechowy 4-2-1
  • mocowana na gumach redukujących wibracje, pływająca kierownica
  • precyzyjny układ wtrysku paliwa
  • system Suzuki Exhaust Tuning (SET)
  • wysoce sztywna, lekka i kompaktowa rama aluminiowa
  • lekki, solidny i sztywny wahacz ze stopów aluminium
  • w pełni regulowany, odwrócony widelec KYB o średnicy tłoka 43mm
  • radialnie montowane, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo monoblok z przodu

Systemy eletroniczne i cechy szczególne:

  • funkcja wyboru trybu jazdy Suzuki Drive Mode Selector (SDMS)
  • dwukierunkowy quickshifter
  • 5-poziomowy system kontroli trakcji z możliwością wyłączenia (STCS)
  • asystent sprzęgła (SCAS)
  • bogaty w informacje i czytelny zestaw wskaźników LCD
  • asystent ruszania Low RPM Assist
  • asystent łatwego rozruchu Suzuki Easy Start System
  • opony Dunlop o konstrukcji zaprojektowanej specjalnie dla nowej Katany
  • system ABS
  • wygodna, wyprostowana pozycja za kierownicą
Reklama

Tagi artykułu

Zobacz również

Reklama