Koniec drogi? Nie ma problemu – Nowy KTM 1290 Super Adventure R 2023

Nowy KTM 1290 Super Adventure R 2023 idealny na bezdroża KTM

KTM prezentuje drugą generację najnowszego 1290 Super Adventure R 2023. Motocykl został zaprojektowany do najtrudniejszego offroadu. KTM dedykuje go motocyklistom, którzy chcą mierzyć się z każdym terenem i pokonywać najtrudniejsze przeszkody.

KTM 1290 Super Adventure R 2023 to doskonałe połączenie mocy, niskiej masy i zwinności. Rezultatem ogromnego doświadczenia KTM w najbardziej prestiżowych zawodach, takich jak DAKAR, jest projekt realizujący koncept niepowstrzymanego podróżnika. Nowy motocykl został wyposażony w najlepsze wyposażenie techniczne, jakie jest aktualnie obecne na rynku. KTM 1290 Super Adventure R 2023 został zaprezentowany publiczności w kolorystyce zdominowanej przez biel, którą podkreśla charakterystyczna pomarańczowa ramka.

KTM_1290_SUPER_ADVENTURE_R
Źródło: KTM

Na rok 2023 KTM udoskonalił system nawigacji w modelu 1290 Super Adventure R. Wskaźniki Turn-by-Turn+ są wyraźniejsze, a punkty orientacyjne i objazdy można ustawiać za pomocą pokrętła na kierownicy i wyświetlaczowi TFT. Dzięki nowemu systemowi nie trzeba już zatrzymywać motocykla i szukać telefonu, w którym znajduje się aplikacja KTMConnect; wszystko, łącznie z odbieraniem połączeń telefonicznych i rejestrowaniem dziesięciu ulubionych miejsc, można wykonać jednym dotknięciem palca.

Mocne strony modelu 1290 Super Adventure R pozostają takie same: Kierowca może polegać na legendarnym silniku LC8 o pojemności 1 301 cm3, mocy 160 KM oraz 138 Nm, który zasila 23-litrowy, trzyczęściowy zbiornik paliwa.

KTM_1290_SUPER_ADVENTURE_R_off_road
Źródło: KTM

Fantastyczne osiągi KTM 1290 Super Adventure R 2023 w trakcie jazdy są zarządzane przez platformę inercyjną BOSCH 6D, która dostarcza informacji o ogólnym zachowaniu motocykla: od kontroli trakcji, do kontroli stabilności, od różnych trybów jazdy, do ABS Cornering, i wiele, wiele więcej.

W terenie widelec 48 mm i monoshock WP XPLOR – oba regulowane – zapewniają 220 mm skoku koła, a szprychowe Alpiny gwarantują doskonały „feedback” w każdym terenie i są wyposażone w ulepszony system uszczelnienia dostosowujący się do opon bezdętkowych. Również tutaj żywiołowe osiągi V-twina 75° są zarządzane przez platformę inercyjną, zwłaszcza po aktywacji opcjonalnego trybu Rally, który umożliwia regulację kontroli trakcji na 9 poziomach i bezpieczne hamowanie dzięki standardowemu, off-roadowemu ABS.

Źródło: Lulop

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę