Nowe BMW R 1300 GS Adventure - model na rok 2025

BMW Motorrad

Nowe BMW R 1300 GS Adventure - BMW Motorrad podkreśla, że jeśli chodzi o motocyklową przygodę i długodystansowe wycieczki, jest to skała w surfingu. Prawie całkowicie nowo zaprojektowany model z rozszerzonym doświadczeniem w przygodach w całym zakresie.

Przeprawa przez Saharę w palący upał, wspinaczka w Himalajach lub eksploracja Amazonii lasy deszczowe - od ponad dwóch dekad wielka przygoda BMW GS z silnikiem typu bokser (twin) był synonimem tak długich dystansów Podróże motocyklem z pasażerem i dużą ilością bagażu. W przyszłości ma się to nie zmienić. BMW Motorrad ma prawie całkowicie przeprojektowano silnik, podwozie, nadwozie, konstrukcję i koncepcji przechowywania nowego R 1300 GS Adventure w porównaniu z poprzedni model, infomując, że przenosi kamienie węgielne BMW GS Adventure na nowy poziom.

Legendarny dwucylindrowy silnik typu bokser po raz kolejny jest na sercem nowego

Nowy R 1300 GS Adventure jest znacznie bardziej kompaktowy niż jego poprzednik dzięki skrzyni biegów umieszczonej pod silnikiem i nowemu układ napędu wałka rozrządu. Generuje 107 kW (145 KM) z 1 300 cm³ przy 7 750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 149 Nm przy 6 500 obr./min. Ten sprawia, że jest to zdecydowanie najmocniejszy silnik bokser BMW, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w seriach.

W centrum nowego zawieszenia znajduje się blaszana skorupa rama główna wykonana ze stali, która oprócz tego, że jest znacznie zoptymalizowany pod względem przestrzeni montażowej oferuje również wyższe poziomy sztywność w porównaniu z poprzednim modelem. W miejsce poprzedniej rury stalowa konstrukcja, nowy R 1300 GS Adventure ma teraz aluminiową konstrukcję Tylna rama z rury kratowej wykonana z aluminiowych rur i elementów kutych.

BMW Motorrad

Nowa elektroniczna dynamiczna regulacja zawieszenia (DSA) w standardzie fabrycznego wyposażenia, z dynamiczną adaptacją tłumienia i sztywność sprężyny, a także kompensacja obciążenia.

W poprzedniim modelu zastosowano dynamiczne zawieszenie elektroniczne (ESA), które oferowało wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy i radości z jazdy w różnorodnym terenie z dynamiczną regulacją tłumienia i regulowaną podstawą sprężyny z tyłu. Nowa elektroniczna dynamiczna regulacja zawieszenia (DSA) idzie teraz jeszzce o krok dalej, łącząc dynamiczne dostosowanie tłumienie przednie i tylne z odpowiednią regulacją "sztywności sprężyny" - w zależności od wybranej jazdy tryb, warunki jazdy i manewry. Automatyczna regulacja sprężyny zapewnia kompensację obciążenia. To ma gwarantować ekscytujące wrażenia z jazdy na wszystkich nawierzchniach. Niezależnie od tego, czy w pojedynkę, czy z pasażerem lub z ponadgabarytowym bagażem - DSA ma zapewniać jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwo jazdy, lepsze osiągi i wyższy komfort.

Nowy adaptacyjny system kontroli wysokości pojazdu i komfortowa dostępu

Dzięki adaptacyjnej kontroli wysokości pojazdu, nowy R 1300 GS oferuje w pełni automatyczna regulacja wysokości pojazdu w celu dostosowania do jazdy w warunkach zapewniający maksymalny komfort bez konieczności kompromisów w zakresie dynamika jazdy i swoboda kąta pochylenia. Wysokość pojazdu jest obniżona o 30 mm podczas postoju i przy niskich prędkościach.

Nowy R 1300 GS Adventure może być również wyposażony w opcjonalny adaptacyjny system kontroli wysokości pojazdu dla mniejszych bikerów lub tych trochę większych by zapewniać szczególnie dobrą dostępność i jeszcze łatwiejszą obsługę. 

Cztery tryby jazdy w standardzie

Nawet w wersja standardowa, nowy R 1300 GS Adventure ma teraz cztery (a nie trzy jak wcześniej) tryby jazdy dostosowane do indywidualnych preferencji kierowcy. Tryby "Rain" oraz "Road" pozwalają na dostosowanie charakterystyki jazdy do większości warunków drogowych. Dzięki trybowi jazdy "Eco" możliwe jest osiągnięcie maksymalnego zasięgu na jednym zbiorniku paliwa, podczas gdy dodatkowy tryb jazdy "Enduro" zapewnia lepsze wrażenia z jazdy poza utartymi szlakami dzięki specjalnej konfiguracji do użytku w terenie.

Aby jazda była prosta i wygodna

R 1300 GS Adventure oferuje od automatycznego asystenta zmiany biegów (ASA) do w pełni automatycznego sprzęgła z aktywacją ręczną lub automatyczną zmianą przełożeń dla uzyskania jeszcze większej prędkości jazdy. Dzięki nowemu automatycznemu asystentowi zmiany biegów (ASA) firma BMW Motorrad oferuje innowacyjne rozwiązanie techniczne ułatwiające jazdę motocyklem i dające większą wygodę. Zgodnie z mottem "Uprość swoje jazdy", wrażenia z jazdy są dodatkowo wzmocnione przez automatyzacja sprzęgła i zmiany biegów, bez istotnego poświęcania dynamiki zmiany biegów. Zautomatyzowany asystent zmiany biegów (ASA) będzie dostępny jako opcja w BMW R 1300 GS od roku modelowego 2025.

BMW Motorrad

Reflektory Full LED w nowej konstrukcji matrycy i pomocnicze reflektory w standardzie

Nowy R 1300 GS Adventurer oferuje zupełnie nowy, bardzo mały reflektor full LED z nowatorską, charakterystyczną ikoną światła w standardzie. Jednostka oświetleniowa składa się z jednej jednostki LED do światła mijania i drogoweego wraz z czterema dodatkowymi modułami LED do jazdy dziennej i światło boczne. Nowy R 1300 GS Adventure został także wyposażony w dwa wyjątkowo płaskie reflektory dodatkowe z technologią LED, które harmonijnie i bezpiecznie wtapiają się w nadwozie. Ta kombinacja oświetla drogę z dużą wyrazistością, zapewniając w ten sposób równomierne oświetlenie i lepszą percepcję w ruchu drogowym. 

Asystent jazdy

Nowy model R 1300 GS Adventure jest już wyposażony w dynamiczny tempomat (DCC) z funkcją hamowania w standardzie. Asystent jazdy oferuje wiele innych funkcji jako opcjonalny dodatek fabryczny. Dodatkowo można wyposażyć motocykl:  w komponenty aktywny tempomat (ACC), układ ostrzegania przed kolizją czołową (FCW), system ostrzegania o zmianie pasa ruchu i nowy system ostrzegania przed najechaniem z tyłu (RECW). Nowy system ostrzegania przed kolizją z tyłu (RECW) za pomocą świateł awaryjnych sygnalizuje możliwość zderzenia tylnego z pojazdem jadącym za motocyklem. 

Pakowny jak R 1300 GS Adventure

"Na pokładzie" motocykla może się znaleźć solidny 37-litrowy aluminiowy kufer centralny wyposażony w uchwyt z górną częścią odsprzężoną od wibracji, interfejs elektryczny do oświetlenia i gniazdo ładowania USB. Dodatkowo nowe aluminiowe skrzynie, każda o nośności do 10 kg, są również idealne do łatwego i bezpiecznego transportu bagażu. Ich całkowita pojemność wynosi ponad 73 litry (37 litrów w lewo, 36,5 litra w prawo). Można je w prosty, szybki i bezpieczny sposób przymocować. Zintegrowane sprzęgło magnetyczne do lewego uchwytu na kopertę pełni rolę interfejsu elektrycznego dla gniazdo ładowania USB. 

Dodatkowo 30-litrowy aluminiowy zbiornik paliwa daje dodatkową możliwość montażu bagażu dostępnego jako dodatkowe akcesorium.
Sama szerokość zbiornika wzbudza zaufanie i w połączeniu z przednią szybą zapewnia skuteczną ochrona przed warunkami atmosferycznymi.

BMW Motorrad

Nowy R 1300 GS Adventure w różnych wariantach

Nawet w swojej podstawowej wersji, nowy R 1300 GS Adventure nie pozostawia wątpliwości co do swojego przeznaczenia. Wykończony w kolorze Racing Red, ma atletyczny, przejrzysty wygląd zapraszający do wyruszenia w dedykowane motocyklowe przygody. 

W wariancie modelu Triple Black nowy model R 1300 GS Adventure pokazuje swoje eleganckie oblicze. Akcenty w perfekcji skoordynowane odcienie czerni i aluminiowy zbiornik paliwa wykończony w wysokiej jakości barwiony lakier bezbarwny to cechy charakterystyczne tego wyjątkowego znak. Czarne elementy, takie jak standardowa listwa ochronna silnika ze srebrnymi wstawkami, kierownica i felgi są połączone z szarym przedłużeniem osłon dłoni, duże aluminiowe osłony chłodnicy i czarno-szare podgrzewane fotele w tradycyjnym kolorze Triple Black plan. Bagażnik i wysoka przednia szyba z dużymi owiewkami uzupełnij stylizację Triple Black.

Model GS Trophy wyróżnia się sportowym kolorem. Metaliczny lakier w kolorze Racing Blue uzupełnia przyciągający wzrok jednolite paski Light White i Racing Red. Teksturowane malowane proszkowo części w kolorze Avus Black matt metallic tworzą ekscytujące kontrasty z części aluminiowe. Czerwono-czarne siedzenia i czerwone przedłużenia osłon dłoni w połączeniu z listwą ochronną silnika ze stali nierdzewnej i czarnym Koła ze skrzyżowanymi szprychami, aby stworzyć atrakcyjną kolorystykę. Czarny kratki przed chłodnicami i reflektorami dodatkowymi zapewniają Skuteczna ochrona przed kamieniami. Mniejsza sportowa przednia szyba i sportowe uchwyty dla pasażera dodatkowo podkreślają sportowy charakter GS Trophy.

Opcja 719 Karakorum przedstawia R 1300 GS Adventure w ekskluzywnym kolorze Aurelius Green matt metallic. Kolor złoty linie produkcyjne i pakiet części frezowanych w tle uzupełniają wysokiej jakości wygląd, podobnie jak plakietka "Opt. 719" na pokrywie zbiornika. Elementy anodowane na złoto, takie jak felgi i kierownica, są szczególnie przyciąga wzrok. Standardowa listwa ochronna silnika to pomalowane na czarno, a przedłużenia ochraniaczy dłoni są szare. W dodatku do małych aluminiowych osłon chłodnicy i kratki ochronnej na reflektorów dodatkowych, są dwa czarne/szare podgrzewane fotele komfortowe, bagażnik i mała sportowa przednia szyba.

Galeria artykułu

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę