Nowy Street Rod od Harleya

Harley-Davidson

Harley-Davidson zaprezentował nowy motocykl Street Rod z silnikiem High Output Revolution X 750, zapewniającym wyższy moment obrotowy w średnim zakresie obrotów. Większą moc uzupełniają ostra geometria podwozia i agresywna pozycja do jazdy. Udoskonalenia nie ominęły również zawieszenia, hamulców i kół.

Street Rod jest wyposażony w chłodzony cieczą silnik OHC 8V 60° V-Twin High Output Revolution X 750, który dostarcza 18% więcej mocy oraz zapewnia o 8% wyższy moment obrotowy w porównaniu do motocykla Street 750 – maksymalną moc uzyskuje przy 8750 obr./min, natomiast najwyższy moment obrotowy przy 4000 obr./min. Silnik zaprojektowano, tak aby dostarczał dużo mocy w zakresie od 4000 do 5000 obr./min.

Silnik ma wydajniejszy układ dolotowy i nową podwójną przepustnicę o średnicy 42 mm, nowe czterozaworowe głowice, wałki rozrządu o wysokim wzniosie oraz wysokowydajny wydech – wszystko po to, aby poprawić przepływ powietrza i osiągi. Stopień sprężania został zwiększony z 11,0:1 do 12,0:1, a liczba maksymalnych obrotów została zwiększona z 8000 do 9000 obr./min.

Podwozie motocykla Street Rod zostało zaprojektowane z myślą o dorównaniu wydajnością silnikowi. Motocykl posiada 43-milimetrowy odwrócony widelec (USD) zamocowany w lekkiej, aluminiowej półce. Kąt nachylenia widelca został zmniejszony z 32° do 27°, aby zwiększyć precyzję układu kierowniczego.

Nowe tylne amortyzatory są wyposażone w zewnętrzny zbiornik, dzięki czemu pojemność oleju jest większa, nie wpływając na efektywność tłumienia. Zakres ruchu został zwiększony o 31% do 117 mm. Wahacz jest nieco dłuższy, aby pasował do dłuższych amortyzatorów.

Nowy kształt siodła ma za zadanie utrzymać kierowcę na miejscu. Wysokość siodła została podwyższona do 765 mm, aby poprawić widoczność. Motocykl Street Rod jest wyposażony w nowe, kute dźwignie hamulca i biegów oraz centralnie montowane aluminiowe podnóżki, które ułatwiają prowadzenie i pozwalają większości kierowców swobodnie oprzeć nogi o podłoże podczas postoju. Kąty wychylenia motocykla, które wynosiły 28,5° z prawej i lewej strony zostały zwiększone do 37,3° z prawej strony i do 40,2° z lewej, aby zaspokoić potrzeby miłośników ostrzejszej jazdy.

Płaska kierownica w stylu drag pozwala kierowcy przyjąć bardziej agresywną pozycję. Nowe lusterka wsteczne mocowane do końców kierownicy można zamontować nad manetkami lub pod nimi. Nowa konstrukcja, która oczekuje na opatentowanie, daje możliwość ich złożenia do pozycji, która nie przeszkadza dłoniom kierowcy.

Motocykl Street Rod posiada 17-calowe czarne koła odlewane z aluminium z siedmioma ramionami i nowe opony radialne Michelin Scorcher 21 120/70 R17V z przodu i 160/60 R17V z tyłu. Dwa dwutłoczkowe zaciski oraz dwie 300-milimetrowe tarcze przedniego hamulca z układem ABS zapewniają potężną i kontrolowaną siłę hamowania. Inteligentny system zabezpieczający Harley-Davidson jest standardowym wyposażeniem.

Motocykl Street Rod do lepszego silnika i właściwości jezdnych dodaje ciekawą stylistyki Dark Custom Harley-Davidson. Gruby czarny widelec i półki ozdobione nową owiewką (w kolorze dopasowanym do nadwozia) z czarnym insertem na środku zwiększają masę motocykla z przodu. Nowa część tylna z naciętym perforowanym błotnikiem rozjaśnia tył motocykla, który wieńczy lampa tylna i kierunkowskazy LED.

Wysokość maszyny i 17-calowe koła sprawiają, że Street Rod nabiera barczystej postury. Nowa obudowa filtra powietrza i ostrzejszy dźwięk układu wydechowego przyciągają uwagę.

Motocykl Street Rod będzie dostępny w trzech opcjach lakieru:

  • Vivid Black,
  • Charcoal Denim,
  • Olive Gold.

Źródło: Harley-Davidson

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę

Najbliższe wydarzenia