Premiera Suzuki V-STROM 800. Oto nowy model w pigułce
Rodzina Suzuki V-STROM stale się powiększa. Do oferty trafia właśnie kolejny model V-Strom 800. Nowa maszyna to ukłon w stronę osób poszukujących motocykla uniwersalnego, którego silnik zapewni o wiele lepsze osiągi niż jednostki w maszynach klasy „650”, jednocześnie dając gwarancję łatwej do opanowania mocy. Nowe Suzuki nie boi się długich turystycznych wyjazdów, zapewniając wysoki komfort jazdy i precyzję prowadzenia. Oto nowy V-Strom 800 w skrócie.
V-STROM 800 w skrócie
- Motocykl jest napędzany nowym rzędowym, dwucylindrowym silnikiem wyróżniającym się dużym momentem obrotowym w dolnym zakresie obrotów oraz dużą dynamiką w górnym zakresie obrotów;
- Silnik z unikalnym systemem wałków wyrównoważających Suzuki Cross Balancer;
- Nowa stalowa rama i tylny stelaż;
- Nowe zawieszenie zoptymalizowane pod kątem turystycznej jazdy po asfalcie;.
- Skuteczne hamulce;
- Kolorowy wyświetlacz w technologii TFT;
- Motocykl wyposażono w pakiet elektroniki S.I.R.S.;
- Ergonomia dopasowana do wymagań motocykla turystycznego.
„ALL ROADS MERGE”
Nowy motocykl został zaprojektowany zgodnie z ideą „All Roads Merge”, czyli – w wolnym tłumaczeniu – „Łączy wszystkie drogi”. V-STROM 800 to maszyna segmentu adventure, stworzona jako uniwersalny motocykl na każdą drogę. Podczas gdy V-STROM 800DE spisuje się świetnie na żwirze czy szutrach, nowy V-STROM 800 skusi motocyklistów lubiących długie podróże i wybierających trasy asfaltowe (niekoniecznie jednak wyłącznie autostrady). Nowy model znakomicie wykorzystuje zalety nowego dwucylindrowego silnika zaprojektowanego dla potrzeb modelu V-STROM 800. Wysokiej klasy podwozie daje gwarancje łatwego prowadzenia, poczucia doskonałej kontroli nad maszyną oraz komfortu.
Nowy silnik, nowy standard
Projektując nowy motocykl inżynierowie Suzuki rozpoczęli pracę od silnika. Żeby spełnić wymagania szerokiej grupy odbiorców nowa jednostka musiała być kompaktowa i lekka, a przy tym wyróżniać się uniwersalnym charakterem. Zwarta konstrukcja silnika Suzuki dała więcej swobody projektantom odpowiedzialnym za pozostałe podzespoły.
Silnik jest dwucylindrowy, o pojemności 776 cm3, mocy maksymalnej 84 KM (62 kW) przy 8500 obr./min i 78 Nm momentu przy 6800 obr./min. W rozrządzie zastosowano dwa wałki umieszczone w głowicy (DOHC) i 4 zawory w każdym z cylindrów. To, co niezwykle ważne: czopy korbowodowe zostały przestawione o kąt 270 stopni, dzięki czemu jednostka ma charakterystykę pracy zbliżoną do silnika V-twin 90° (mimo że jest rzędowym twinem). Również brzmienie ma zbliżone do kultowych V2.
Suzuki Cross Balancer – koniec z wibracjami
Nowy rzędowy dwucylindrowiec wykorzystuje tzw. Suzuki Cross Balancer, czyli unikalny układ wałków wyrównoważających redukujących drgania powstałe podczas pracy silnika (dwa wałki znajdujące się w przedniej części jednostki, których przeciwwagi są ustawione pod kątem 90° w stosunku do wału korbowego). Układ znakomicie redukuje drgania w każdym zakresie obrotów.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
450 km na jednym tankowaniu
Ponieważ V-STROM 800 jest motocyklem typowo turystycznym, ogromne znaczenie ma w tym przypadku spory zasięg i duże przebiegi pomiędzy kolejnymi tankowaniami, które zapewni 20-litrowy zbiornik paliwa. Mimo sporej wielkości jego kształt jest smukły i nie zmusza kierowcy do mocnego odchylania kolan. Podczas jazdy na stojąco profil zbiornika paliwa w jego tylnej części pozwala na pewny chwyt kolanami, co z kolei ułatwia prowadzenie motocykla. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 4,4 l/100 km, teoretyczny zasięg motocykla na jednym tankowaniu to 450 km.
Ile wynosi cena nowego motocykla?
Suzuki V-STROM 800 ma kosztować 48 900 zł.
Źródło: Suzuki