Premiera Suzuki V-STROM 800. Oto nowy model w pigułce

Premiera Suzuki V-STROM 800. Oto nowy model w pigułce Suzuki

Rodzina Suzuki V-STROM stale się powiększa. Do oferty trafia właśnie kolejny model V-Strom 800. Nowa maszyna to ukłon w stronę osób poszukujących motocykla uniwersalnego, którego silnik zapewni o wiele lepsze osiągi niż jednostki w maszynach klasy „650”, jednocześnie dając gwarancję łatwej do opanowania mocy. Nowe Suzuki nie boi się długich turystycznych wyjazdów, zapewniając wysoki komfort jazdy i precyzję prowadzenia. Oto nowy V-Strom 800 w skrócie.

V-STROM 800 w skrócie

  • Motocykl jest napędzany nowym rzędowym, dwucylindrowym silnikiem wyróżniającym się dużym momentem obrotowym w dolnym zakresie obrotów oraz dużą dynamiką w górnym zakresie obrotów; 
  • Silnik z unikalnym systemem wałków wyrównoważających Suzuki Cross Balancer;
  • Nowa stalowa rama i tylny stelaż;
  • Nowe zawieszenie zoptymalizowane pod kątem turystycznej jazdy po asfalcie;. 
  • Skuteczne hamulce;
  • Kolorowy wyświetlacz w technologii TFT;
  • Motocykl wyposażono w pakiet elektroniki S.I.R.S.;
  • Ergonomia dopasowana do wymagań motocykla turystycznego.

„ALL ROADS MERGE”

Nowy motocykl został zaprojektowany zgodnie z ideą „All Roads Merge”, czyli – w wolnym tłumaczeniu – „Łączy wszystkie drogi”. V-STROM 800 to maszyna segmentu adventure, stworzona jako uniwersalny motocykl na każdą drogę. Podczas gdy V-STROM 800DE spisuje się świetnie na żwirze czy szutrach, nowy V-STROM 800 skusi motocyklistów lubiących długie podróże i wybierających trasy asfaltowe (niekoniecznie jednak wyłącznie autostrady). Nowy model znakomicie wykorzystuje zalety nowego dwucylindrowego silnika zaprojektowanego dla potrzeb modelu V-STROM 800. Wysokiej klasy podwozie daje gwarancje łatwego prowadzenia, poczucia doskonałej kontroli nad maszyną oraz komfortu.

Suzuki_V-STROM_800 Suzuki

Nowy silnik, nowy standard

Projektując nowy motocykl inżynierowie Suzuki rozpoczęli pracę od silnika. Żeby spełnić wymagania szerokiej grupy odbiorców nowa jednostka musiała być kompaktowa i lekka, a przy tym wyróżniać się uniwersalnym charakterem. Zwarta konstrukcja silnika Suzuki dała więcej swobody projektantom odpowiedzialnym za pozostałe podzespoły.

Silnik jest dwucylindrowy, o pojemności 776 cm3, mocy maksymalnej 84 KM (62 kW) przy 8500 obr./min i 78 Nm momentu przy 6800 obr./min. W rozrządzie zastosowano dwa wałki umieszczone w głowicy (DOHC) i 4 zawory w każdym z cylindrów. To, co niezwykle ważne: czopy korbowodowe zostały przestawione o kąt 270 stopni, dzięki czemu jednostka ma charakterystykę pracy zbliżoną do silnika V-twin 90° (mimo że jest rzędowym twinem). Również brzmienie ma zbliżone do kultowych V2.

Suzuki_V-STROM_800_wyswietlacz Suzuki    

Suzuki Cross Balancer – koniec z wibracjami

Nowy rzędowy dwucylindrowiec wykorzystuje tzw. Suzuki Cross Balancer, czyli unikalny układ wałków wyrównoważających redukujących drgania powstałe podczas pracy silnika (dwa wałki znajdujące się w przedniej części jednostki, których przeciwwagi są ustawione pod kątem 90° w stosunku do wału korbowego). Układ znakomicie redukuje drgania w każdym zakresie obrotów.

450 km na jednym tankowaniu

Ponieważ V-STROM 800 jest motocyklem typowo turystycznym, ogromne znaczenie ma w tym przypadku spory zasięg i duże przebiegi pomiędzy kolejnymi tankowaniami, które zapewni 20-litrowy zbiornik paliwa. Mimo sporej wielkości jego kształt jest smukły i nie zmusza kierowcy do mocnego odchylania kolan. Podczas jazdy na stojąco profil zbiornika paliwa w jego tylnej części pozwala na pewny chwyt kolanami, co z kolei ułatwia prowadzenie motocykla. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 4,4 l/100 km, teoretyczny zasięg motocykla na jednym tankowaniu to 450 km. 

Ile wynosi cena nowego motocykla? 

Suzuki V-STROM 800 ma kosztować 48 900 zł. 

Źródło: Suzuki

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę