Rosyjska inwazja na Ukrainę wpływa na światowy przemysł motocyklowy

Pixabay – LN_Photoart

Globalna branża motocykli w latach 2012–2021 na światowym rynku (obejmującym motorowery, skutery, podwozia i wszystkie typy motocykli) odnotowała stałe 1,5% rocznej stopy wzrostu. Wojna rosyjska z Ukrainą zmniejsza krótkoterminowe wolumeny, ale zwiększa średnioterminowe oczekiwania przemysłu dwukołowego.

W latach 2012–2021 rynek światowy (motorowery, skutery, wszystkie typy motocykli) odnotował stały wzrost na poziomie 1,5%. Jednak ta liczba nie reprezentuje ogromnej rewolucji, jaka dzieje się w branży.

Reklama

W epoce przed pandemią COVID-19 przemysł podupadał na północnej półkuli, a młodzi ludzie mieszkający w Ameryce Północnej, Europie, Japonii, Korei byli mniej zainteresowani jednośladami. COVID-19 przyniósł ogromną zmianę, a jednoślady zostały ponownie odkryte jako najlepsze środki indywidualnej mobilności, nawet w lokalizacjach z wysokiej jakości transportem publicznym. Rynek zanotował wzrosty we wszystkich segmentach. W erze postcovidowej, przemysł motocyklowy zaczyna pędzić ze względu na globalny rosnący popyt na indywidualną mobilność i wpływ elektryfikacji na popyt konsumencki.

Całkowity przemysł osiągnął 58,6 mln sprzedaży w 2021 r., co nadal było wynikiem niższym od rekordowego wyniku z 2018 r., ale wzrósł o 8,5% w porównaniu z 2020 r. W kolejnych latach rynek przyspieszy, bijąc rekord wszechczasów w 2023 r., a następnie we wszystkich kolejnych 5 latach.

Reklama

A jak rosyjska inwazja na Ukrainę wpływa na przemysł motocyklowy?

W najbliższych miesiącach wyższy koszt paliwa w Europie i Ameryce uderzą w popyt, przyspieszając przejście na pojazdy elektryczne. Tak więc zmniejszone zostały już perspektywy wolumenowe w pierwszej połowie 2022 r. w obszarze dwukołowców spalinowych, jednocześnie zwiększając oczekiwaną sprzedaż pojazdów elektrycznych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę