Giro D'Italia jeździ na motocyklach Suzuki
Suzuki będzie sponsorem Moto Giro d'Italia 2025. Współpraca Suzuki i RCS Sport Events nie ograniczy się tylko do Giro d'Italia, które odbędzie się w dniach 9 maja – 1 czerwca, ale obejmie wszystkie ważne międzynarodowe wydarzenia organizowane przez RCS Sports & Events: Strade Bianche, Strade Bianche Women, Tirreno-Adriatico, Milano-Torino, Milano-Sanremo, Sanremo Women, Giro D'Abruzzo, Giro Next Gen, Giro D'Italia Women, Gran Piemonte i Il Lombardia.
RCS Sport wybrało Suzuki na swojego partnera, uznając wielkie powiązanie House of Hamamatsu ze światem motorsportu i jego aktywne zaangażowanie w zrównoważoną mobilność, w której motocykl jest „bohaterem” i cieszy się wielkim szacunkiem wśród wszystkich użytkowników dróg.
Dalsze szczegóły zostaną ogłoszone w piątek 24 stycznia, podczas konferencji prasowej zorganizowanej na stoisku Suzuki w dniu otwarcia MotorBikeExpo, targów, które tradycyjnie otwierają włoski sezon motocyklowy i będą gościć na terenie VeronaFiere do niedzieli 26 stycznia.
Historia naznaczona wspólnymi wartościami
To, że ścieżki Suzuki i Giro d'Italia powinny się spotkać, było zapisane w przeznaczeniu.
W 1909 roku, gdy Michio Suzuki zakładał Suzuki Loom Works w Hamamatsu, poświęcając się budowie urządzeń służących do podnoszenia i opuszczania czółenka na krośnie, pierwsza edycja Giro d'Italia rozpoczynała się jako zawody kolarskie organizowane przez gazetę Gazzetta dello Sport. W ten sposób w tym samym roku narodziły się dwie historie, połączone ciągłym dążeniem do innowacji i postępu.
Nie należy również zapominać, że Suzuki jest tradycyjnie związane ze światem motorowerów. W rzeczywistości firma Hamamatsu zadebiutowała w sektorze motocyklowym w 1952 roku jako producent Power Free, pierwszego motoroweru napędzanego silnikiem o pojemności 36 cm3.
Od tego czasu firma Hamamatsu nigdy nie przestała wierzyć w przyjazną dla środowiska mobilność, będącą synonimem wolności i źródłem intensywnych emocji, podobnie jak Giro d'Italia.
Suzuki od dawna prowadzi również działania mające na celu szerzenie świadomości na temat tego, jak zdrowe jest korzystanie z motocykla podczas codziennych krótkich wycieczek i w czasie wolnym.
Dla Suzuki motocykliści są uosobieniem tego, jak zaangażowanie w podnoszenie własnych granic umożliwia osiągnięcie każdego celu. Wytrwałość w treningu i niezłomność ducha wykazana przez tych, którzy uprawiają sport motorowy, odzwierciedla wytrwałość i wolę, z jaką inżynierowie w Hamamatsu stawiają czoła wyzwaniom technologicznym, zdeterminowani do opracowywania produktów, które są coraz bardziej wydajne i wygodne w użyciu.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Suzuki jest dumne, że może służyć organizatorom, a tym samym kibicom Giro d'Italia. Dlatego dziękujemy RCS Sport za wybór motocykli Suzuki, które dzięki swojej niezawodności, osiągom i komfortowi zapewnią obsłudze niezbędne warunki do pracy na najwyższym poziomie – powiedział Massimo Nalli, prezes Suzuki Italia. – Każdy z nas w pewnym momencie swojego życia był rowerzystą i dlatego naturalne jest, że Giro d'Italia reprezentuje maksymalny wyraz narodowo-popularnej pasji do sportu, wywierając swoim przejazdem nieodparty urok na wszystkich. A Suzuki jest w domu wszędzie tam, gdzie jest pasja i chęć dania z siebie wszystkiego, szanując obowiązujące reguły i przeciwników.
Jesteśmy dumni z naszego partnerstwa z Suzuki, marką, która stanowi globalny punkt odniesienia dla innowacji, jakości i zrównoważonego rozwoju. Od tego roku, oprócz działań zaplanowanych już w zeszłym sezonie, Suzuki będzie również dostarczać swoje motocykle na wszystkie nasze zawody. Nasza współpraca wynika z dzielenia pewnych kluczowych dla nas aspektów, takich jak bezpieczeństwo, zamiłowanie do sportu, szacunek dla środowiska i dążenie do doskonałości – dodał Paolo Bellino, CEO i dyrektor generalny RCS Sports & Events.
Źródło: Suzuki