Rynek Motocyklowy
Reklama
Reklama

Studencki projekt motocykla wyścigowego klasy Moto3

Moto3
29.3.2016
Reklama
Reklama

Młodzi, ambitni, kreatywni i pełni zapału – te cechy w pełni charakteryzują nową drużynę sportową Moto3 Factory, która powstała w tym roku na Politechnice Wrocławskiej i działa pod skrzydłami koła naukowego SKNTP13. 

Zaczęło się od 6 przyjaciół, zafascynowanych mechaniką, dla których studia to nie wszystko, a członkostwo w pierwszym studenckim zespole w Polsce, który rzuca wyzwanie zawodowcom, napędza do działania.

Reklama

Głównym celem projektu jest zbudowanie jeżdżącego prototypu motocykla do końca bieżącego roku i udział we wszystkich wyścigach w Pucharze Polski klasy Open Moto3 w sezonie 2017. Zespół wyróżnia się tym, że nie chce kupować gotowej maszyny szosowej i przerabiać jej pod warunki torowe. Studenci chcą samodzielnie zaprojektować i wykonać poszczególne elementy. Dzięki temu, uzyskają pełną możliwość regulacji motocykla aby dostosować go pod wymogi oraz indywidualny styl jazdy ich kierowcy – Oscara Kubickiego.

Pierwsze projekty rozpoczęły się od stworzenia koncepcji kratownicowej ramy motocykla. Będzie to najważniejsza projektowana część, która zostanie wykonana z rur stalowych. Konstruktorzy planują wyposażyć ją w możliwość regulacji położenia wahacza, który dodatkowo wyposażą w system pro-link tylnego amortyzatora.

Zespół otrzymał już przednie zawieszenie marki WP Performance, od swojego partnera, firmy Szczepański Suspension. Jest to w pełni regulowany zestaw, dzięki któremu będą mogli przygotować motocykl pod wymagania każdego toru wyścigowego. Ponadto, ułatwi im to pracę w projektowaniu współpracujących z nim komponentów, takich jak półki przedniego zawieszenia umożliwiające zmianę kąta główki ramy. Listę projektowanych części dopełnią owiewki z włókna węglowego, zaopatrzone w lotki poprawiające stabilność motocykla podczas jazdy.

Reklama

Bazą motocykla będzie silnik CBR 250R, ze względu na najlepszy stosunek możliwości ulepszeń do ceny. Ma on w pełni sterowany wtrysk pośredni, elektroniczny zapłon i dość niski stopień sprężenia. Drużyna w celu zwiększenia jego konkurencyjności w warunkach wyścigowych wyposaży go w nowy układ dolotowy i wydechowy.

Moto3 Factory poza spełnieniem własnych marzeń ma jeszcze inny cel. Na chwilę obecną młodzi kierowcy rozpoczynają przygodę z wyścigami od seryjnych maszyn z minimalnymi możliwościami dostosowania ich pod swój styl jazdy. Projekt Moto3 Factory to dla nich szansa, aby mogli trenować na maszynie umożliwiającej pełną zmianę geometrii. Dzięki taniemu motocyklowi o wielkich możliwościach nowe pokolenie kierowców będzie mogło trenować, aby stać się zdolnymi do walki o najwyższe pozycje w międzynarodowych wyścigach.

Duże znaczenie dla drużyny ma także wsparcie zawodowców poznanych m.in. na targach Moto Expo w Warszawie, którzy są żywo zainteresowani pomysłem. Niektórzy z nich, zaoferowali również doradztwo techniczne i wsparcie mentalne dla twórczych studentów. Team LRP Poland, jeden z najbardziej utytułowanych zespołów wyścigowych w Polsce, również zaproponował udzielenie konsultacji technicznych oraz pomoc w testach, która w dalszych etapach projektu będzie niezbędna. 

Reklama

O Autorze

Tagi artykułu

Zobacz również

Reklama