Honda Hawk 11 zaprezentowana w Japonii
Cafe racer bazujący na Africa Twin zadebiutował na pokazie motocyklowym w Osace.
Honda ujawniła pierwsze zdjęcia swojego nowego Hawka 11 i zgodnie z oczekiwaniami, pokazuje ewolucję motywu przewodniego Neo-Sports Café, opartego na silniku i podwoziu modeli Africa Twin i NT1100. Pierwsze zdjęcia pojawiły się na otwarciu wystawy motocyklowej w Osace w Japonii, chociaż pełna odsłona Hawka 11 miała miejsce pod koniec marca na Tokyo Motorcycle Show, gdzie motocykl był centralnym punktem ekspozycji Hondy.
Silnik SOHC to ta sama konstrukcja o mocy 100 KM, która jest znana z Africa Twin.
W przeciwieństwie do NT1100 i Africa Twin, które są oferowane z półautomatyczną skrzynią biegów DCT Hondy jako alternatywą dla standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej, Hawk jest oferowany tylko z konwencjonalną 6-biegową skrzynią biegów. Biorąc pod uwagę intencje powrotu do podstaw, ma to sens.
Rama, podobnie jak silnik, pochodzi prosto z Africa Twin i NT1100. Jednak NT1100 przekazała Hawkowi wahacz, a także 17-calowe felgi aluminiowe. Z przodu Hawk ma swój własny widelec Showa SFF-BP, inny niż ten w NT1100, a także 4-tłoczkowe zaciski Nissin, które wydają się odrobinę większe niż te stosowane w NT. Tarcze mają 310 mm średnicy, czyli tyle samo co NT.
Honda jest szczególnie dumna z ergonomii Hawka, która pokazuje, że może on pomieścić wysokich kierowców bez potrzeby regulacji wysokości siedzenia.
Źródło: Honda