Bike-Farm Melle wygrywa European Biker Build-Off

Bike-Farm Melle zwycięzcą European Biker Build-Off 2022 Fabrian Friese

W Bad Salzuflen, w Niemczech na początku grudnia po raz kolejny odbyły się targi Custombike Show. Kulminacyjnym punktem tegorocznych pokazów był finał rywalizacji dwóch zespołów, które podjęły się złożenia w ciągu trzech dni unikalnych motocykli.

Przebieg zawodów był bardzo ekscytujący, niczym mecz derbowy, ponieważ obaj finaliści pochodzą z tego samego regionu i dzieli ich od siebie zaledwie 30 km. Bike-Farm – dealer motocykli Indian pochodzi z Melle, a Reibchen + Stegemann – dealer Harley Davidson – z Bielefeld.

Zwycięski projekt

Zwiedzający mogli podziwiać rywalizację pomiędzy zespołami na żywo, na specjalnie przygotowanym stoisku. Na koniec targów głosami publiczności 529 do 179 wyłoniono zwycięski projekt. Tegoroczny European Biker Build-Off zdecydowanie zwyciężył dealer Bike-Farm z motocyklem Indian Chief, opartym na Longfork Chopper „Purple Haze”.

Ben Ott

Klasyczny chopper z długim widelcem oparty na modelu Indian Chief z 2022 roku! To absolutnie oszałamiające, co stworzyła tu ekipa Bike-Farm. Ten motocykl pozwala zdecydowanie wykorzystać potencjał, który jest podstawą obecnej linii modeli Chief: Duch przeszłości połączony z technologią dnia dzisiejszego – powiedział Ola Stenegärd, dyrektor projektów w Indian Motorcycle. – Zawsze mieliśmy na uwadze konstruktorów przy tworzeniu projektu i pracowaliśmy naprawdę ciężko, aby sprawić, że przebudowany Indian Chief będzie źródłem satysfakcji z pracy nad nim.

Podobieństwo do choppera

Zwycięski motocykl, nazwany „Purple Haze”, mimo podobieństwa do choppera z lat 70. i 80. XX w., jest całkowicie nowoczesnym projektem. Konstruktorzy Bike-Farm Melle zadbali, aby motocykl miał wszystkie elektroniczne udogodnienia oryginalnego Chief Dark Horse. Zachowano system ABS, nawigację GPS oraz panel dotykowy, z oryginalnego motocykla zaadaptowano również podnóżki i układ hamulcowy. Rama o kącie nachylenia 48° została wyprodukowana przez holenderskich ekspertów VG Motorcycle Specials, a wszystkie pozostałe elementy wykonane zostały na zamówienie przez załogę Bike-Farm.  

Konstrukcja motocykla powstała w ciągu ośmiu tygodni. Dzięki zastosowaniu jednostki napędowej  Thunderstroke 116 model spełnia wymagania normy Euro 5. Być może już wkrótce  „Purple Haze” pojawi się na europejskich drogach. 

Źródło: Indian Motorcycle

Tagi artykułu

Rynek Motocyklowy 1 2022

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę