BMW R 12 S 2025 - sportowy klasyk nawiązujący do legendarnego R 90 S debiutuje w gamie Heritage
BMW Motorrad zaprezentowało nowy model R 12 S, który rozszerza gamę Heritage o wyjątkową konstrukcję inspirowaną legendarnym R 90 S z 1973 roku. Motocykl łączy klasyczny styl z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, tworząc pomost między bogatą historią marki a współczesnością.
Nawiązania do legendy
Nowy R 12 S, bazujący na modelu R 12 nineT, został zaprojektowany jako autentyczny sportowy motocykl retro. Charakterystycznymi elementami nawiązującymi do pierwowzoru są między innymi owiewka z przyciemnianą szybą montowana na kierownicy, siedzisko z kontrastowymi przeszyciami oraz lakier Lavaorange metallic przypominający historyczny Daytona Orange z 1975 roku.
"Projekt dopełniają takie detale jak czerwona litera 'S' na bocznych osłonach, czerwona podwójna linia oraz szczotkowane i lakierowane na przezroczysto aluminiowe powierzchnie zbiornika paliwa i garbu siedzenia" - wyjaśnia Alexander Buckan, szef designu BMW Motorrad.
Imponujące wyposażenie standardowe
R 12 S wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje:
- koła Option 719 Classic II ze szprychami i polerowanymi aluminiowymi obręczami
- pakiety Billet Shadow i Shadow II z wysokiej jakości komponentami, w tym czarnymi osłonami cewek zapłonowych, pokrywami głowic cylindrów i dźwigniami
- system Headlight Pro z adaptacyjnym oświetleniem zakrętów
- pakiet Comfort zawierający:
- Hill Start Control (asystent ruszania pod górę)
- Shift Assistant Pro (quickshifter)
- podgrzewane manetki
- tempomat
Możliwości personalizacji
Motocykl można dodatkowo personalizować poprzez szeroki wybór oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad.
Do dyspozycji są między innymi:
- układy wydechowe z tytanu
- miękkie torby
- krótki tył
- czarny uchwyt tablicy rejestracyjnej montowany do wahacza
- systemy bezpieczeństwa i komfortu:
- kontrola ciśnienia w oponach (RDC)
- alarm antykradzieżowy (DWA)
- system połączeń alarmowych
- Connected Ride Control
- cyfrowy wyświetlacz z ekranem micro-TFT jako alternatywa dla klasycznych zegarów
Dziedzictwo sportowych sukcesów
R 12 S to hołd dla historycznego R 90 S, który w 1973 roku wyznaczył nowe standardy w segmencie motocykli sportowych. Z mocą 67 KM i prędkością maksymalną 200 km/h był jednym z najbardziej dynamicznych motocykli swoich czasów. Model zasłynął również sukcesami w wyścigach - w 1976 roku Hans-Otto Butenuth i Helmut Dähne zwyciężyli w Production TT na wyspie Man, a Steve McLaughlin wygrał prestiżowy wyścig 200 Miles of Daytona. W tym samym roku jego zespołowy kolega Reg Pridmore został pierwszym w historii mistrzem AMA Superbike.
Kontynuacja tradycji
Nowy BMW R 12 S jest więcej niż tylko studium stylistycznym — to pełnoprawny następca legendarnego modelu, który przenosi jego ducha w XXI wiek. Bazując na sprawdzonej platformie R 12 nineT, łączy klasyczny styl z nowoczesnymi technologiami, tworząc unikalną propozycję dla miłośników motocykli retro o sportowym charakterze.