„WAE jest zachwycone, że brało udział w tym ekscytującym programie, którego celem było dostarczenie prototypu TE-1. Od momentu powstania w 2018 roku wszyscy partnerzy pracowali ze współpracą, innowacjami i pasją, aby wprowadzić w życie prototyp przełamujący granice. Miło słyszeć pozytywne komentarze kierowców, które potwierdzają, że dynamika motocykla jest zgodna z DNA Triumph. Zostało to poparte przez wiodący w swojej klasie akumulator i system sterowania, który WAE wyprodukowała w lekkim i zintegrowanym module. Ta podstawowa technologia WAE pozwoliła nam przekroczyć cele w zakresie wydajności i ładowania akumulatora, których oczekujemy od układów napędowych przyszłości”. Dyrr Ardash, szef ds. partnerstw strategicznych, Williams Advanced Engineering.
Czy elektryczny Trumph TE-1 zrewolucjonizuje rynek motocykli?
W lipcu br. oficjalnie zakończono projekt rozwoju motocykla elektrycznego Triumph TE-1. Wraz z zamknięciem prac projektowych został opublikowany raport z ostatecznymi wynikami testów prototypu, które zdaniem twórców (partnerów technologicznych) przekroczyły zakładane cele tego projektu.
Motocykl Triumph TE-1 ma oferować wiodący w swojej kategorii zasięg 161 km / 100 mil. Moc szczytowa to 130 kW (177 PS / 175 bhp), która zapewnia przyspieszenie w czasie 3,6 sekundy od 0 do 100 km/h, z kolei do osiągnięcia od 0 do 100 km/h motocykl będzie potrzebował 6,2 sekundy. Kolejnym atutem tej jednostki ma być szybki czas ładowania: 20 minut od 0 do 80%. Stosunkowa mała waga motocyklu (220 kg) ma zapewnić wiodący w swojej klasie stosunek mocy do masy.
Wyjątkowa współpraca między Triumph Motorcycles, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd i WMG, University of Warwick, finansowana przez Office for Zero Emission Vehicles za pośrednictwem Innovate UK, została nawiązana w celu stworzenia przełomowych rozwiązań w zakresie specjalistycznej inżynierii motocykli elektrycznych i innowacyjnych zintegrowany projekt technologii. Obszerny program testów na żywo, który obejmował liczne oceny osiągów motocykla na torze, a także w trasie, zapewnił istotne wskazówki dotyczące ostatecznej konfiguracji i kalibracji prototypu Triumph TE-1, który teraz spełnia wszystkie zakładane dla tego projektu cele i zadania.
Po oficjalnym zakończeniu czwartej fazy projektu (testów na żywo) twórcy ogłosili, że prototyp Triumph TE-1 przekroczył zakładane oczekiwania i osiągnął niesamowite wyniki, realizując już teraz wszystkie cele projektu w zakresie przyspieszenia rozwoju i innowacji motocykli elektrycznych, ustanawiając nowe standardy dla całego sektora, w tym w zakresie wydajności baterii i zasięgu.
Wiodący w kategorii zasięg 161 km / 100 mil
Przekraczając rzeczywiste zasięgi dostępnych obecnie porównywalnych motocykli elektrycznych, prototyp Triumph TE-1 osiągnął wszystkie cele projektu w odniesieniu do pojemności energetycznej akumulatora opracowanego w ramach projektu Williams TE-1, z niesamowitym zasięgiem 161 km / 100 mil, na oficjalnych testach i prognozach.
W prototypie TE-1 zostało wdrożone hamowanie regeneracyjne (odzyskiwanie energii zwykle traconej podczas hamowania i przesyłaniu jej do akumulatora hybrydowego). Jak deklarują twórcy, istnieje możliwość dalszej optymalizacji w tym obszarze, a także zwiększenie wydajności zespołu silnikowo-prądnicowego i przekładni, co ich zdaniem może jeszcze bardziej poprawić zasięg w przyszłości motocykli elektrycznych Triumph.
Rewolucyjny 20-minutowy czas ładowania
Postępy w technologii akumulatorów i ładowania, które zostały opracowane w ramach projektu Triumph TE-1, we współpracy z Williams Advanced Engineering (WAE), zaowocowały rewolucyjnym 20-minutowym czasem ładowania (0-80%). Udało się zrealizować ambitne cele wyznaczone przez Innovate UK, rządową agencję ds. badań i innowacji, która wspiera finansowanie badań i rozwoju kierowanego przez przedsiębiorstwa oraz rozwój przedsiębiorstw w Wielkiej Brytanii.
„Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy podzielić się tak pozytywnymi wynikami ukończenia projektu Triumph TE-1, w którym prototypowy demonstrator przekroczył wiele naszych początkowych celów i oczekiwań. Wszyscy w zespole są zachwyceni wynikami, które osiągnęliśmy z naszymi partnerami, oraz tym, w jaki sposób wyniki projektu wpłyną na elektryczną przyszłość firmy Triumph”. Nick Bloor, dyrektor generalny Triumph Motorcycles.
Źródło: informacja prasowa