Europa 2022. Aprilia zwycięzcą europejskiego rynku motocykli

Europa 2022. Aprilia zwycięzcą europejskiego rynku motocykli MotorCycles Data

Europejski rynek motocykli jest wytrzymały. Rok 2022 zamknął się na koniec z wynikiem 1,56 mln, bez zmian w stosunku do poprzedniego roku, co oznacza najwyższy poziom od 15 lat.

Wszystkie branże zostały zakłócone przez wydarzenia ostatniego roku. Niedobór materiałów, wysoka inflacja i zwiększone stopy procentowe zmniejszają siłę nabywczą i wydatki konsumentów. Jednak gdy inne sektory – jak chociażby samochody osobowe i dostawcze – mocno cierpią, to przemysł motocyklowy wykazuje odporność na trudne okoliczności w Europie, a branża przewiduje same optymistyczne scenariusze na przyszłość.

W ostatnich miesiącach 2022 roku producenci prawie rozwiązali problemy związane z brakiem dostaw i byli w stanie wesprzeć sieć dużymi ilościami produkcji, co zaowocowało dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Rok zamknął się wynikiem 1,56 miliona sprzedaży motocykli, co jest wartością podobną w stosunku do poprzedniego roku. Tym samym rynek stoi na najwyższym poziomie od 15 lat.

Jednak wewnątrz tego wzrostu zauważalna staje się duża rewolucja w toku – popyt na pojazdy elektryczne gwałtownie wzrasta i w segment skuterów EV stanowi już 11% całkowitej sprzedaży z rocznym wzrostem na poziomie 38,4%.

Arena rynkowej konkurencji stawia sprawę jasno. Liderem rynku jest Honda z 228 894 sprzedaży (-2,5%), a następnie Piaggio z 157 196 (-4,0%), Yamaha z 151 723 (-6,8%) i BMW z 107 012 (-3,6%).

Najlepiej wypadła w tym roku Aprilia z wynikiem 35 045 sprzedanych motocykli, co oznacza wzrost o solidne 47,4%. Inni zwycięzcy to Royal Enfield (+33,1%) i Zontes (+41,3%).

Na poziomie krajowym największe znaczenie mają Włochy, których sprzedaż wzrosła o 0,9%, przed Francją (-7,6%) i Niemcami (+5,3%). Na czwartym miejscu jest Hiszpania (+4,1%), a za nią Wielka Brytania (+3,2%) i Holandia (-11,2%).

*Raportowane dane dotyczą branży motocyklowej w dużym rozszerzeniu – obejmują nie tylko pojazdy 2/3 kołowe, np. motorower, skuter czy motocykl, ale nawet takie pojazdy, jak ATV. Inaczej niż ACEA i inne lokalne źródła (jak FEBIAC), nie są brane pod uwagę rowery z napędem.

Źródło: MotorCycles Data

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę