Nowa opona Dunlop Trailmax Raid łączy atuty opon turystycznych i terenowych

Nowa opona Dunlop Trailmax Raid. Czym się charakteryzuje? Dunlop

Nowa opona Dunlop Trailmax Raid łączy w sobie technologie znane z szerokiej gamy opon turystycznych Dunlop z rozwiązaniami charakterystycznymi dla opon terenowych, dzięki czemu jest przystosowana do jazdy zarówno po drogach, jak i w terenie. Nowy produkt Dunlopa pasuje do szerokiej gamy motocykli, począwszy od średniej wielkości maszyn sportowych po duże motocykle turystyczne, oferując użytkownikom przewidywalność wraz z doskonałymi właściwościami jezdnymi niezależnie od rodzaju pokonywanej nawierzchni.

Opony Trailmax Raid będą dostępne w trzech rozmiarach na przód o średnicy 19 i 21 cali oraz w sześciu na tył o średnicy 17 i 18 cali. Pierwsze rozmiary są już dostępne na rynku, a pozostałe zostaną wprowadzone w drugim kwartale 2023 roku.

Wzornictwo inspirowane wyścigami w parze z wiodącą technologią opon drogowych

Konstrukcja Trailmax Raid jest inspirowana modelem Dunlop D908 RR, czysto terenową oponą rajdową charakteryzującą się wyraźnymi blokami w bieżniku, które są teraz kluczowym elementem profilu Trailmax Raid. W przypadku Trailmax Raid pomiędzy tymi klockami znajdują się łączniki poprawiające prowadzenie i stabilność cięższych motocykli. Z kolei mniejsze odstępy pomiędzy klockami i duże klocki środkowe w tylnej oponie zapewniają przyczepność przy większych kątach nachylenia podczas jazdy po drodze.

Terenowy wzór bieżnika połączono z najnowszymi technologiami Dunlopa zaczerpniętymi z opon drogowych tej marki. Obejmują one:

  • Dynamic Front Formula: Unikalny profil przekroju i konstrukcja karkasu dają poczucie pewności i optymalny balans przód/tył;
  • Mieszanka Hi-Silica: Zwiększony stosunek wypełniacza Silica podnosi elastyczności mieszanki w niskich temperaturach, co poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni oraz przebieg. Sama mieszanka to zupełnie nowa formuła, łącząca właściwości wymagane do jazdy w terenie z cechami opon szosowych Dunlop;
  • Carcass Tension Control System (CTCS): Zapewnia stałe napięcie na całej szerokości karkasu, co optymalizuje powierzchnię styku opony z podłożem;
  • JLB: Bezszwowe opasanie to charakterystyczna konstrukcja Dunlopa, opracowana na potrzeby mistrzowskich wyścigów, która zwiększa trwałość i spójność opony.

Od off-roadu po turystykę

Nowa opona jest pozycjonowana w rodzinie opon trailowych Dunlopa, obok Trailmax Meridian i niezwykle wszechstronnego modelu Mutant, łączącego właściwości Trailmax i Trailmax Mixtour. Trailmax Meridian ma być idealna do okazjonalnych wyjazdów w teren, natomiast Trailmax Raid została zaprojektowana specjalnie dla motocyklistów wymagających najwyższej wszechstronności od swoich motocykli typu adventure.

Łącząc doświadczenie i technologie z segmentów off-road, adventure touring i sports touring, stworzyliśmy prawdziwie wszechstronną oponę, która przewyższa oczekiwania szerokiej gamy motocykli w zróżnicowanych warunkach. Trailmax Raid odpowiada na potrzeby szybko rosnącego segmentu on/off-road, który rozwija się dynamiczniej niż jakakolwiek inna część rynku opon trailowych. Trailmax Raid daje motocyklistom poczucie pewności i osiągi na mokrych drogach, zapewniając im jeszcze większą wszechstronność niż mogliby oczekiwać od opony, która wyróżnia się również doskonałym hamowaniem i trakcją w terenie.

Wyjaśnia Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop Motorcycle w Europie.

Źródło: Dunlop

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę