Nowy DesertX
Wyposażony w 21-calowe koło przednie i 18-calowe tylne, nowy DesertX został zaprojektowany, aby sprostać najbardziej wymagającym nawierzchniom.
Projekt DesertX narodził się w 2019 r., kiedy Ducati zaprezentowało koncept modelu, wywołując tym samym mnóstwo pozytywnych reakcji wśród motocyklistów z całego świata.
DesertX stanowi współczesną interpretację linii motocykli Enduro z lat 80. XX w. stworzoną przez Ducati Centro Stile. Nowa odsłona wizualnie składa się z trzech kluczowych elementów: zbiornika wraz z osłonami bocznymi, siedziska oraz przedniej szyby z charakterystycznym, podwójnym reflektorem.
Sercem nowego modelu DesertX jest chłodzony cieczą silnik Testastretta 11° z rozrządem desmodromicznym, o pojemności 937 cm3. Jednostka spełniająca normę Euro 5 dostarcza 110 KM przy 9250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 6500 obr./min. Silnik otrzymał wszystkie usprawnienia, które pojawiły się już w modelach Monster i Multistrada V2, w tym lekkie i kompaktowe 8-tarczowe sprzęgło.
Źródło: Ducati