Przenośny akumulator MPP źródłem napędu motoroweru Hondy EM1 e:
Pierwszy elektryczny moped Hondy, EM1 e:, który zadebiutuje na rynku europejskim w tym roku, będzie zasilany nowoczesnym przenośnym akumulatorem – Honda Mobile Power Pack (MPP).
Honda Mobile Power Pack (MPP) to wysokiej jakości źródło napędu opracowane przez Hondę ze szczególnym naciskiem na trwałość i niezawodność. Jest ono odporne na różne temperatury i poziomy wilgotności, a także wstrząsy i wibracje. Załadowany do pełna akumulator zapewni mopedowi EM1 e: ponad 40 km zasięgu, a po jego rozładowaniu, łatwo go zdemontować z pojazdu w celu naładowania w domu.
Czas ładowania to coraz mniejszy problem elektromobilności
Jednym z głównych problemów, z którymi borykają się producenci zelektryfikowanych produktów, jest długi czas ich ładowania. Ponieważ jednak akumulatory PC01 są łatwe do zdemontowania, klienci mogą kontynuować pracę bez straty czasu na ich ładowanie w ramach usługi współdzielenia MPP umożliwiającej sprawną i szybką wymianę tych rozładowanych na gotowe do działania. Honda i Komatsu podjęły się również opracowania systemu współdzielenia akumulatorów dla budownictwa inżynieryjno-budowlanego, który umożliwi wzajemne wykorzystywanie MPP przez różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane.
Honda rozpoczęła testy demonstracyjne dotyczące współdzielenia MPP stosowanych w motocyklach elektrycznych już w lipcu 2019 roku, w Indonezji, a od lutego 2021, podobna usługa testowana była również w Indiach, gdzie MPP wykorzystywany jest przez trójkołowe taksówki, czyli riksze. Jako podstawowy środek codziennego transportu dla mieszkańców tego regionu odpowiadają one za około 20% emisji gazów cieplarnianych, zatem stanowią kluczowe wyzwanie dla elektryfikacji.
Tworzona obecnie w Indiach sieć punktów wymiany akumulatorów Hondy umożliwi kierowcy rikszy zatrzymanie się w najbliższym z nich i sprawną wymianę prawie rozładowanego MPP e: na w pełni gotowy do działania. System ten znacznie zmniejszy obawy kierowców o zagrożenie wyczerpaniem akumulatora i oczekiwaniem na jego naładowanie podczas kursu z klientem.
Zadaniem MPP ma również być buforowanie energii, które przyczyni się do przezwyciężenia kolejnej bariery ograniczającej wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych, a mianowicie trudności w utrzymaniu równowagi pomiędzy ilością wytworzonej energii, a rzeczywistym na nią zapotrzebowaniem. Funkcja buforowania energii oznacza możliwość zrównoważenia podaży energii poprzez tymczasowe magazynowanie jej nadmiaru w akumulatorach MPP lub innych urządzeniach i wykorzystanie w godzinach niskiej podaży energii. Ponadto, w przyszłości Honda rozważa możliwość zwrotu energii elektrycznej, zmagazynowanej w MPP, do sieci, w sytuacjach braku rezerw mocy. Będzie to realizowane poprzez stacje wymiany akumulatorów.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
O motorowerze Hondy EM1 e:
Skierowany do młodego pokolenia EM1 e: będzie przeznaczony do krótkich przejazdów po mieście i dojazdu do pracy lub na uczelnię. Kompaktowy i wygodny – z płaską podłogą, a ponadto wydajny, cichy i bezemisyjny elektryczny moped Hondy doskonale wpisuje się we współczesne oczekiwania dotyczące miejskiej mobilności. EM1 e: będzie pierwszym elektrycznym jednośladem marki w Europie i jednym 10 lub więcej modeli motocykli elektrycznych, które Honda wprowadzi na świecie do 2025 roku. To pierwszy krok w kierunku spełnienia deklarowanego przez firmę celu, jakim jest neutralność węglowa pełnej gamy motocykli do roku 2040.
Źródło: Honda News