Texa aktualizuje oprogramowanie IDC5 Bike
Warsztaty motocyklowe mogą już korzystać ze zaktualizowanego oprogramowania Texa Bike 27. Wraz z tą wersją do środowiska motocykli wprowadzona została innowacyjna platforma operacyjna IDC5, wnosząca szereg optymalizacji interfejsu graficznego, układu i dostępu do danych wspierających diagnostykę, jak również tradycyjne poszerzenie bazy pokrycia parku pojazdów i zakresu możliwości diagnostycznych.
Przebudowanie kodu źródłowego oprogramowania pozwoliło na uzyskanie wyższej prędkości działania i uproszczenia wszystkich etapów operacji związanych z konserwacją i naprawami pojazdów. Zmodernizowany został układ interfejsu obsługi, dzięki czemu diagnosta uzyskuje bezpośredni dostęp do najważniejszych informacji. Ponadto IDC5 Bike 27 jest pierwszą kompatybilną aktualizacją oprogramowania dla najnowszego tabletu warsztatowego TEXA Axone Nemo.
Uwagę zwracają nowe praktyczne funkcje oprogramowania. Absolutną nowością jest funkcja interaktywnych schematów elektrycznych, która umożliwiaja pogłębienie poszukiwań przyczyn usterki, poprzez interakcję z różnymi jego elementami. Zaletą tej funkcjonalności jest niezwykła prostota: dwukrotne kliknięcie na dany link powoduje włączenie animacji, która precyzyjnie obrazuje całą linię oraz wskazuje wszystkie podzespoły i odpowiednie styki.
Dzięki funkcji "Protokołu EOBD" można przeprowadzić standardową diagnostykę układu wtryskowego w pojazdach spełniających wymogi nowych przepisów. Funkcja jest kompatybilna wyłącznie z urządzeniami diagnostycznymi Texa najnowszej generacji i wymaga zastosowania kabla 3151/AP05 dla narzędzi TXB Evolution, TXBs, TXM (czerwona naklejka) oraz TXB (czerwona naklejka). W przypadku pozostałych przyrządów kompatybilnych ze środowiskiem Bike należy użyć odpowiedniego kabla EOBD. Funkcję można uruchomić bezpośrednio ze strony startowej oprogramowania.
Kolejnym z udoskonaleń wprowadzonych w oprogramowaniu IDC5 jest możliwość wykonania diagnostyki z poziomu tablicy wskaźników (kod błyskowy), która nie wymaga łączności z jednostką sterowania. W poprzednich wersjach, chcąc uzyskać wgląd w procedury ręcznej i zidentyfikować kody błędów, należało zasilić przyrząd diagnostyczny z akumulatora z użyciem zacisków podłączonych do kabla 3151/ AP01. Począwszy od niniejszej wersji nie jest to już konieczne, gdyż opisy procedur ręcznych i kodów błędów dostępne są bezpośrednio w bazie danych.
Aktualizacja wdrożyła nowości obejmujące 75 marek i ponad 2370 modeli, głównie marek: Ducati, Honda, Indian, Yamaha, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Asctic Cat i Polaris.
Warto podkreślić, że oprócz zasobów diagnostycznych Texa zapewnia dodatkową bazę danych technicznych dostępną w postaci kart technicznych, wartości nominalnych, biuletynów oraz schematów elektrycznych, które są aktualizowane oraz poszerzane wraz z każdą aktualizacją oprogramowania.
Źródło: Texa