Zawieszenie motocykla pełni dwie zasadnicze funkcje: zapewnia komfort jazdy kierowcy i pasażera oraz bezpieczeństwo związane z utrzymaniem potencjału uzyskania dużych wartości sił stycznych – wzdłużnych i poprzecznych, szczególnie podczas jazdy na zakrętach.
Future Market Insights (FMI) przewiduje, że rynek układów zawieszenia motocykli wzrośnie o ok. 4,7% CAGR w latach 2022–2029, osiągając wartość 2 381,6 mln USD do końca 2029 roku.
Piaggio opracowuje nowy system zawieszenia dla swoich dwu- i trzykołowych skuterów inspirowany wynalazkiem XVIII-wiecznego wynalazcy.
Firma YSS stworzyła zestawy Cartridge, które zmieniają zupełnie możliwości przedniego zawieszenia w motocyklu.
Wahacz w zawieszeniu nie jest niczym nowym. Potrzeba skonstruowania go pojawiła się, gdy z tyłu zawieszenie suwakowe okazało się niewystarczające ze względu na mały skok i niski komfort, a z przodu przestał wystarczać trapez.
Producent elementów zawieszeń motocyklowych – firma YSS Suspensions – wprowadził do obrotu zestawy tuningowe do poprawy charakterystyki przednich zawieszeń, tzw. Upgrade Kit.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?